SOMMARLOV!!

Nu är det sommarlov 2017. Nu väntar vi bara på sommarvärmen.
På väg till Skuttunge skola för sista gången
Kyrkan var mer än fylld med skolelever och anhöriga och jag stod längst bak i kyrkan så Thea blev lite suddig i ansiktet.
Sång, musik och tal. Åk 5 fick var sin bok av Hem och Skola och personalen paket.
Efter kyrkan var det kaffe, saft och tårta till alla. Hem och Skola fixade. Skuttunge levererar!!
För många år sedan kom Åkerlännas skolas elever till Skuttunge och var med på skolavslutningen i kyrkan. Sedan började de ha sina avslutningar hemma i gympasalen och så småningom på skolgården. Jag har varit med om båda sorterna. I dag var sista dagen som jag har barnbarn i Skuttunge skola och Åkerlännaeleverna är tillbaka i Skuttunge. Cirkeln är sluten
 
När Matilda slutade första klass åkte hon och jag in till Uppsala och åt hamburgare. Det var det hon önskade sig då. Regnet öste ner. Vi var på LundeQ och köpte sommarlovsbok. Sedan gick vi på Landings och köpte en vetelängd och tog med hem till Herrhagen för hon ville fira med mamma , pappa och Emma också.
Vi har fortsatt traditionen och jag tror inte att vi missat något år. Wilma slutade första klass, sedan "småflickorna"Lunchgänget har utökats och vi äter inte hamburgare. I år köpte vi inte bok heller utan i stället fick de en sommarlovspeng
 
Thea och jag var också med!!
 
Till flickornas stora förtjusning så tog jag kort på en av blomlådorna som står på gågatan i Uppsala, men det kortet vill inte heller vara med
 
Om ett år firar vi skolavslutning igen , men vi hörs före dess. Nu hoppas vi att värmen kommer så att det blir bad och tunna kläder och sitta-ute-kvällar
Nu njuter vi helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0