Vägrenarna

NEJ!! DET ÄR INTE JAG!! det är Thea som har gjort ett collage av några blommor som jag fångade på vägkanten
Här är det lite oroligt Ronja vankar fram och tillbaka. I hennes beabädd ligger en liten blå sak.
I en flaska på bänken står midsommarsnapsen och drar. 3,5 dl sprit + 10 jordgubbar+ 1 rabarberstjälk+1 sockerbit. Efter 2 dygn skall det silas och avsmakas till sill och potatis.
 
I dagens UNT fanns test av sill på burk. Min favvosill, den som smakar som det doftar när man går spår i skogen en försommardag hade fått urusla poäng. Fattar inte!
 
Fattar inte, gör nog dom som läser det enkätsvar som jag avgett idag vad gällde boende i Ulleråkerområdet. Jag skulle på en skala 1-9 beskriva en massa konstigt om att bo i Ulleråkerområdet. Var jag beredd att betala X miljoner för en tvåa på 65m2 med månadshyra 3500?. Om väggarna var flyttbara, om det fanns lekplats på gården, om det fanns bilpool, om det fanns låst cykelgarage, festlokal att hyra, gästlägenhet att låna  osv osv
Jag försökte upprepade gånger tala om att jag skulle inte kunna tänka mig att bo där gratis oavsett lekpark och närheten till dagis och bilpool och...
Sådana undersökningar måste ju ge helt tokiga underlag för bygge, eller??
Men kvinnan som ringde var SÅ tacksam för att jag tagit mig tid att svara och hon påstod att svaren var viktiga för planeringen av byggandet i Uppsala. Kanske inte konstigt att det ser ut som det gör i den här stan om folk svara på enkäter som jag gjorde i dag och så bygger man efter det. KORKAT!!
 
Nu är ordningen återställd, med mattes hjälp
 
 
Innan jag träffar Jon Blund så skall jag steka lite ägg till morgondagens utflyktssmörgåsar och dessutom skall jag skriva brev till mina kurskompisar. Eller, de flesta har fått mail med lite minnen och nya adresslistor, men alla har inte mail och till dem skall jag skicka med PostNord
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0