Helg igen

Tänk så fort veckorna går. I svindlande hastighet. I morgon är det måndag igen och dessutom sommar. I alla fall har vi börjat med sommartid, vad nu det skall vara bra för.
 
Men nu backar vi. I går var det fest. Thea hade sitt kalas för de närmaste  och då passade så bra att Isa fyllde  tre år, så vi kunde fira henne också
Här har vi kommit till efterättsbordet. Före dess var det mat, men den har visst inte fastnat på bild
 
Svårt att välja för man orkar inte alla sorterna
 
Farmor var lite dum mot födelsedagsfiraren och hade förutom de "riktiga" paketen köpt en present för att retas. Eftersom Thea tyckte det var så oerhört pinsamt så skriver jag inte var det var. Av resonemanget runt bordet oroar jag mig lite för vad jag skall få när det blir min tur. Jag gissar att det inte kommer att ha skett ostraffat. Jag tror att flickorna slår sina kloka huvuden ihop för att få till det.
OM det blir som jag tror så lovar jag att berätta, även om det är pinsamt. Man har mycket tjockare hud när man är 70+ än när man är 12 så man vågar berätta
 
 
Före kalaset körde jag symaskin och använde sprättkniv. Summan var att det inte blev så mycket som blev klart. En del dagar är det dessvärre så. Jag får baka till auktionen i stället. Iof sig vet man inte hur det går heller Skall det krångla så. Jag har gjort ostkaka massor av gånger. Förra året (tror jag det var) gjorde jag till auktionen. Det blev inte alls bra. Idiotsäkert finns inte.
 
I dag har det varit sommar. Visserligen tog det i att blåsa på eftermiddagen, men det blåste varmt.
I dag har det varit Åkerlännamässa. Då åker man till Åkerlänna bygdegård. Där har Hindens damsektion servering av kaffe och smörgås och massor av fikabröd. Man fikar och pratar med vänner. Har trevligt och stöttar damsektionens arbete. Man köper lotter och kanske skor. Gå och löpkliniken säljer skor till reapriser och har man tur så hittar man bra skor billigt. I dag hittade både Allan och jag skor. Förra året hittade jag inga i min modell och storlek
Dessutom finns det hantverkare från omnejden som säljer vackert hantverk, som vanligt alldeles för billigt.
Aloe Vera produkter fanns att köpa. Vackra lammskinn och lammullsgarn. Biljetter till dansen någon gång i maj.
Åkerlännamässan är en årlig begivenhet så här i vårens tid.
 
Efter ett mellanspel hemma med lite vila, lite mat och lite umgänge med symaskinen åkte vi till Uppsala för att lyssna på Ove Thörnqvist. Vilken gubbe!! 88 år ung. Fattar inte hur han orkade hålla i gång två timmar, visserligen med 20 min paus, men ändå.
Det var gamla godingar. Det var allsång och handklappning. Det var prat mellan sångerna. Han sjöng och agerade tillsammans med sina spelande kompisar.
Publiken bestod till 99% av pensionärer. Det förvånar väl ingen?
Förvånar det någon om jag berättar att en massa människor spelade in med sina mobiler??
Jag blir så 1,2,3...
 
 
Proviva, nyttigt som bara den säger reklamen. Vilda bär står det på förpackningen. Blåbär, ja visst men VAR växer det vilda svarta vinbär?? Eftersom mina buskar har gått ut sig (inte tog sig när Allan flyttade dom) skulle jag gärna veta var de vilda växer Jag tycker om saft och sylt med svarta vinbär. Hör gärna av er om ni vet var de växer.
Nu skall jag berätta en sak till om Proviva och det är att: OM magen skall ha glädje av de nyttiga bakterier som finns i drycken mäste man dricka 6 dl. Tre glas. Det blir mycket socker det. Det lärde mig dietisten häromdagen.
Nu slutar vi med denna gudadryck hos oss.
 
När man åker utomlands skall man ju dricka lite wisky på fastande mage för att inte bli magsjuk, det har ni väl hört. Man måste dricka ett alldeles fullt dricksglas för att det EVENTUELLT skall ha någon effekt.
Jag vet inte hur det är med er, men jag är säker på att jag inte skulle bli magsjuk efter ett stort glas wisky. Jag skulle ligga helt utslagen i sängen, utan risk att få i mig en endaste liten magsjukebasilusk
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0