Aldrig mera utan handarbete!!!

Nu är vi inne i en period då datorn trasslar mest hela tiden. Jag ringde i förrgår och fick support. I går var det strömlöst och sedan var datorn död. I alla fall för det mesta.
I dag satt jag en halv timme i telefon och pratade med en ung? man på support. (Därtill kötid)
Vi klickade och ändrade och sökte och jag vet inte riktigt allt vi gjorde. Summan av kardemumman blev att vi har dålig täckning på vårat mobila bredband. Telenor kunde ju inte hålla oss med täckning så telia blev vår räddning, då en gång för flera år sedan. Nu har det kommit nya kunder och då räcker inte masterna till. Dock blir det bättre i framtiden när dom bygger ut!! Inte så mycket tröst när man sitter och inte kommer ut på nätet.
Extra surt att ha fiber som vi inte kommer åt, i diket utanför tomten.
Jag satt med bankärende när datorn bara dog. Startade igen och så försvann täckningen Efter tre försök gav jag upp. Hoppas få kontakt med banken i morgon.
 
Om jag mot förmodan blir utan handarbete skall jag börja sticka små vantar och sockor till hänglåsen. Tänk så gulligt. Man kan säkert växla . Jag menar gula i påsktider. Röda till advent och jul. Orange/svart till Halloween.
Ni som kör förbi här får kolla på uthusen frampå höstkanten. Man vet aldrig vad jag tar mig för. Jag kanske rent av kan producera och sälja? Om jag kunde lita på internet kunde jag starta en webbutik???
Jag har en hel del växtfärgat ullgarn . Mest gula nyanser, men nu hittade jag ett användningsområde till allt det garnet. Det är för stickigt till tröjor och till raggsockor håller det dåligt, men till hänglås!! Det här kan bli något. Jag brukar tycka att alla "Läsarnas tips" brukar vara gammal skåpmat, men detta var nytt
Om jag inte tänker så stort som att stå på marknader och sälja vore det väl en bra julklapp nästa år ?
 
Jag har varit hos frissan och jag har varit i Gränby. Där skaffade jag ett riktigt kort på Blåzza som skall sitta i boken som följer pokalen hon vann på Bombaxdagen 2014. Då när hon var alldeles ny hos oss och blev BIS-valp. Måste erkänna att det var inte så många som slogs om första priset. Jag har skrivit lite om henne i boken. Bl.a att det inte är skönheten utan allt annat som är hennes styrka. Bombaxdagen 2017 inträffar snart.Får se om vi kan ta oss dit en stund och träffa släkten. Vi måste ju i alla fall åka en sväng och pussa på Harvey. Jag har just fått mess att han är anmäld
 
I går var syföreningen hos en fd präst i vårat pastorat. En underbar präst. En underbar kvinna. En glädjespridare. Vi saknar henne så mycket. Vi blev så glada över inbjudan till soppa hos henne. Vi stannade länge och "sög på karamellen". Det var minnen, tankar, skratt och lite tårar.
Lite ideer om hur vi nu skall kunna samla in pengar att skänka vidare, nu när vi beslutat att inte ha någon mera auktion i påsktider. Det blev ett väldigt bra resultat i år, men vi blir allt äldre och orkar inte som när vi var unga.
Vi får klura vidare.
 
Tänk så fantastiskt. Fortfarande är jag uppkopplad. Bäst att lägga ut dagens blogg innan datorn kopplar ner
I morgon hoppas vi slippa snö och hagel. Jag hoppas på en natt utan frost.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0