Kärleksförklaring

Jag har en tendens att vänta med saker som skall göras till sista minuten. 2014 på Bombaxdagen blev Blåzza bästa valp (så klart!!) Det är inte Bombaxdag varje år, för er som undrar.
Till Bombaxdagen nästa helg skall jag skriva lite om Blåzza och klistra in ett kort på henne i den bok som skall följa pokalen till årets vinnare.
Det har jag vetat i några år, men först idag så har jag kommit till skott. Jag hittade en bild från en utflykt med traktor och vagn, något som våra tjejer älskar. Inte riktig valp men ung. tjej.
Jag har också skrivit en liten beskrivning om henne och idag när jag var i Uppsala köpte jag lim så jag kunde klistra in det i boken. Nu är det klart.  Nu är det bara sista sidan på den lilla filten till lotteriet som skall sys till, sedan kan jag lämna ifrån mig allt till Monica och CG.
 
Jag har varit i Uppsala i dag. Vi är en grupp tanter som träffas och syr och pratar. Det är så värdefull gemenskap. Jag åker inte in varje måndag, något jag borde göra för jag mår så bra av att träffa de andra.
I dag har vi börjat planera för höstens resa till Ö Ämtevik där vi skall sy några dagar. Visst låter det lyxigt?
Skall vi ha ett tema för vårt syende?? Skall vi färga ? Gunnel hade en ide om något vaxtryck på papper som hon sett på en utställning. Selma Lagerlöftema kanske? Vi har tiden på oss över sommaren innan vi tar beslut om vad vi skall ta med för material. Så roligt det skall bli.
 
Kylan håller i sig. Inte skall man väl behöva vantar och mössa i mitten på maj? Man skall längta efter glass och bara ben och sandaler, men inte år inte. När jag kom hem hade Allan tänt i kaminen och jag satte mig vid köksbordet och njöt av värmen
 
Det blev lite kort-kort idag men så får det bli ibland
 
 (Det var det jag skrev i boken som blev en kärleksförklaring)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0