Kviltutställning

I dag har det varit en mellandag. Efter två mycket hektiska dagar var det skönt med en lite lugnare. Åldern tar ut sin rätt, det är bara att erkänna även om det inte är roligt.
Olssons tyger har öppnat butik i Gränby. Det har jag längtat efter i många år. Jag hittade en alldeles perfekt stuvbit. Precis det jag behövde till ett projekt jag skall ta itu med någon gång. Jag behöver blir 100 år minst. Dessutom behöver jag vara pigg hela tiden. Även om det inte blir så, så kommer mina ungdomar att ha en massa projektmaterial att ta hand om när jag inte behöver det mer. Men så känner jag, vad är det för fel att spara "lite" tyger?? ("lite" läses mycket) Det är ingen som blir skadad. Tyger isolerar bra. Tyger ger glädje. Jag skulle kunna fylla många rader med fördelarna med att ha tyg.
Upptäcket, en kviltförening i Uppsala har utställning i Vaksala församlingshem. Jag var där och tittade, njöt, inspirerades och fotade. Här skall ni få se lite exempel på vad det är bra att ha tyg till
 
 
Fyra i rad
 
Hjärtan
 
Kvadrat i ram
Retrotyger
Batiktyger
 
Rött på rött
 
Det har var ett axplock så att ni förstår varför det är så himla bra att ha "lite" tyger hemma när andan faller på.
 
Hemma igen fick jag besök av Vendela och Carolina
 
Haha! När jag öppnar bloggen för att skriva att jag bara slappat idag och njutit värme och kaffegäster, så finns det där. Det jag skrev i går och som plötsligt försvann. Med risk för att skärmen blir svart igen och ni inte får det lilla smakprovet så publicerar jag genast


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0