Senaste nytt

Ibland räcker inte tiden till. Ibland vill inte datorn
Just nu vill datorn(efter ett längre samtal med Telia och en massa knappande efter instruktion från support). Dessutom har jag en stund över.
 
I förrgår var det ett år sedan mamma dog. Vilket långt år det har varit. Det är många som har somnat in och begravningarna har varit flera runt om i landet.
Livet förändras när människor man står nära inte längre finns. Min morbrors första fru Britt som mamma haft kontakt med alla år ringde just den 6 maj. Det var fint att få prata minnen länge. Att få skratta åt våra mammar som var bästisar när vi bodde i Lysekil.
Det kändes också bra med alla varma tankar och kramar som kom via nätet. Det betydde mycket.
 
I går var sista dagen på Harveys mammakollo. Det var hög tid att prova blodspår.Jag gjorde ett kort spår och blodade rikligt. Vi var ganska långt från spårstart när han satte nosen i vädret och bevisligen kände doften.
Han nosade länge vid spårstart innan han börjafr följa spåret,...MEN sedan är det den där hemska selen...
Han hatar den, så regelbundet försökte han att komma ur den genom att åka kana på sidan eller ryggen. Så småningon hittade han klöven
Den var ganska spännande. Han luktade och slickade och gjorde små försök att leka med den. Det tyckte jag var roligt för väldigt mycket här är läskigt. Det viner i skorstenen, musen knaprar i bänkskåpet, matskålen är av annan sort än hemma, jag gör en hastig rörelse eller höjer rösten (utan att vara arg!!). Ni förstår???
Att han vågade både slicka och nosa på den och leka lite var oväntat måste jag erkänna. Egentligen skulle jag  kanske  ha skickat med den hem till Stockholm att leka med på balkongen.
 
Vi försökte ta en selfie medan vi väntade på husse, men teknik.....
 
 
Det var härligt när husse kom och Harvey somnade gott på pendeltåget till Stockholm, antagligen alldeles utmattad, men det skall man väl vara efter semester??
Visst ser man hur han njuter??
 
 
Jag fick en underbar hälsning från Italien och Assisi. Jag blev så glad. Har ni sett sådana svarta snäckskal tidigare? Det har inte jag gjort vad jag minns.
När ni tittar på bilden får ni vända datorn upp och ner, eller också får ni stå på huvudet. Som bilden nu är så är korset på ljuslyktan upp och ner
 
Sen eftermiddag följde jag med till Björklinge för att titta på när Thea spelade fotboll i kylan
Ner ser på minen att Iron vann över "gamlis", eller hur??
 
Lite tv på kvällen.
Hund som ville ut i natt och det snöade. Trodde inte det var sant, men vita flingor yrde runt i luften och det tjöt i skorstenen. Vet ni vad??? Den Lilla Blå kom när jag ropade!!! Jag behövde inte hämta henne!!!
 
Nu är det redan ny vecka. Jag har varit hos Inger som är matte till Blåzzas syster. Vi är alldeles fulla med prat när vi träffas och det är så trevligt att "skvallra". Det kallas väl så när kvinnor pratar medan män löser problem när dom träffas och pratar?
Då kan jag meddela att vi pratat hundfoder- Viktigt eller hur?? Vilken sort och varför??
Uppfostran -- Är våra hundar glada?? Vi var helt överrerns. Våra hundar är glada!!
Våra hundar är lite lagom busiga och egensinniga och om dom inte uppför sig som gäster förväntar sig, då beror det på att vi inte lärt dom att bete sig på något annat sätt.
Jag VILL bli överfallen av lyckliga tjejer när jag kommer hem. Jag vill bli pussad och kramad och verkligen känna hur saknad jag har varit. Visst, det är ett problem när det kommer gäster, men jag kommer oftare än gäster så jag "tar det"
Vi pratade hantverk och fritid och trädgård och pool och brunnar och... Ja vi hann ventilera mycket.
Tack Inger för härlig pratstund och alldeles nybakad , fortfarande varm kaka.
 
 
Om det inte var för färgen så skulle detta kunna vara Blåzza, eller hur?
 
Den här lilla alltså. Henne skulle jag kunnat kidnappa. Ser det inte ut som hon tänker:Jag följer med hem till dig jag
 
Disa, den gyllene hunden, goldenvalpen så full av livsglädje fastnade inte på kort. Synd för hon är så härlig.
 
Nu sitter jag och lyssnar på tjutet i skorstenen. Jag skall gå på stickcafe i kväll, det har jag bestämt, men vägen dit i blåsten...
JO det är tak på bilen och det finns värme i bilen, men vägen till och från bilen...
 
Fortsatt trevlig dag
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0