Dag med kassar

 I lördags var Ulrikas föräldrar här och vi pratade och pratade och pratade. Tänk så mycket prat man samlar på sig när man inte träffas så ofta. Visst pratar vi i telefon ibland men det är ju bara att skumma på ytan. Nu hann vi lösa en del "världsproblem".
Lördagskvällen myste jag med flickorna i huset intill. Vi tittade på tv och mobilerna!!. Den bilden har jag visst inte sparat när flickorna tittade på mobilerna i stället för på tv. Det är ju inte speciellt bra betyg åt tvprogrammet när det inte går att titta på med behållning. Själv tittade jag på min stickning.
 
I går morse sov jag lite för länge så jag vaknade i princip av att Thea kom in för att få frukost. Fil och flingor gick fort att både duka fram och äta och sedan drog vi till IFU, arenan i Uppsala där Thea skulle spela innebandy. Medan laget träffades och bytte om hade jag gott om tid att dricka en kopp kaffe.
 
Uppvärmning. I kö för att få bollen att slå mot mål.
 
Jag var osäker på om jag satt i rätt hejarklack,  men efter 20 sek efter matchstart gjorde BBK mål, och då visste jag att jag satt rätt. Det hände när jag kom lite sent till en fotbollsmatch att jag hamnade på motståndarlagets hejarklacksläktare och det var lite jobbigt. Skönt att sitta på rätt ställe.
Så småningom kände jag igen allt flera föräldrar, men det tog en stund.
Så ramlade målen in. BBK hade ett starkt försvar och det var roligt att se deras samspel
Paus och taktiksnack. Målvaktsträning
 
Här kommer segrarna. 6-2 blev slutresultatet. Vilka dom mötte?? Ingen aning!
 
Lite soppa till lunch innan vi åkte till julmarknaden i Björklinge där Wilmas franskagrupp sålde bakverk och godis. Dom samlar pengar för att våren i åk 9 kunna åka till Paris och träna sina kunskaper.
Det fanns mattor och godis och lotter och söta ugglor och vantar och glögg och varmkorv och......
 
Wilma fick en uggla av tanten som sålde sådana, och jag fick den av Wilma. Just nu bor den i hyacintvasen. Visst är den söt?
 
I dag var det lite vitt ute när vi vaknade. Så härligt tycker jag, för det blir lite ljusare. Dessvärre blir det ju halt också, men med nya dubbdäck för året och anpassad hastighet så går det bra att ta sig fram
Jag åkte till en väninna och vi sydde kassar till supporterklubbens auktion på söndag. Tre stycken fick vi ihop, för vi måste ju prata och fika och luncha också. En trevlig dag blev det, dagen med kassar
 
Hemma igen har jag plockat fram receptet på pepparkakorna som måste till för att det skall bli 1 advent.Thea har framfört klagomål över att det inte fanns pepparkakor i somras som det alltid brukar göra. Jag vågar inte lura henne på pepparkakor till advent
På sommaren brukar jag baka skurna pepparkakor. Jag vet inte varför jag inte gjorde det i år, och ingen saknade dem i somras, men häromdagen så kom Thea på att det inte funnits några i kakburken.
 
Det kunde vara mitt badrum det står om i lördagens UNT. Jag har blommor och bonader och ljuslykta. Dessutom har jag årstidstema. Fortfarande sitter spöket uppe som kom fram i god tid till  spökhelgen, men  nu väntar det på att bli utbytt mot tomtar och granar. Nästa vecka så.. O vad jag längtar!
 
I morgon skall Ronja till Tovan för klippning. Det kommer att förbättra hennes utsikt betydligt
Måste försöka komma ihåg att ta en förebild innan vi åker. Nu sover hon gott och jag vill inte väcka henne
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0