Omväxlade väder

När jag vaknade i morse var det kallt -6 och halt när jag åkte till sjukgymnasten. På den tiden när jag arbetade var jag morgonpigg. Nu är jag inte det längre så att ha tid på Aros kl 8.15 var inte så roligt.
Nu har jag en gång till fått höra att jag är väldigt rörlig, men sjukgymnasten såg ju på röntgen att det inte var så bra i ryggen. Nu har jag fått ett nytt gymnastikprogram, ett som inte gör ont när jag gör. Känns otroligt. så som jag strävat med dem jag fått förut. Det har gjort ont, men ett gammalt talesätt är ju att Ont skall med ont fördrivas, så jag har kämpat på.
 
Tidig besökstid, tidigt klar. Jag körde till Gränby för att storhandla och var där när bara Specsaver och Kvantum hade öppnat. Som alltid de tre första dagarna i veckan så var "alla Uppsalas pensionärer där" och fyllde kundvagnarna. I dag fanns det både kryddor till pepparkakor och pomeransskal till vörtbrödet. Förra året var jag för sent ute och hade lite bekymmer innan jag fått det jag behövde.
 
Hemma igen satte jag årets pepparkaksdeg. Nu står den och vilar i kylskåpet. På lördag skall jag baka mjuka pepparkakor till auktionen på söndag. Det är dags att få in lite juldofter i huset.
 
Tomteverkstan har varit i verksamhet en stund på eftermiddagen och jag skall strax återvända dit. Köksbordet är belamrat så jag måste tömma det så det är fritt fram för frukost i morgon
 
Nu regnar det ute och är plusgrader. Jag hann inte tröttna på snön innan den regnar bort. I morse tänkte jag ta fram skivorna med julmusik för att lyssna på i bilen. Då när det var kallt och vitt av snö kändes det rätt. Nu är det inte lika aktuellt.
 
Repetitionsbild från Feskekörkan i Göteborg. På plats reagerade jag inte på att kräftorna var huvudlösa. Huvudet som nästan är bäst. Vart har dom tagit vägen tro?
Så sugen jag blev på en riktigt fin hankrabba. Det har jag inte ätit på år och dag. Undrar om det alls finns här uppe. Traditionerna är olika i öst och väst
 
Kinderna, tungan och ögonen på den här stora torsken, mums.
Det finns många delikatesser, och många barndomsminnen i fiskdiskens utbud
Nu måste jag dock koppla bort dom för arbetet vid köksbordet
 
Trevlig kväll
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0