Vad händer på Danviken?

I går kom Ulrikas föräldrar och vi fick en trevlig pratstund. Vi har haft många år tillsammans och varit både i USA och på Cuba. Förutom om barnbarnen så har vi en massa gemensamma minnen från våra resor. Samtalsämnena tryter inte
 I morse skjutsade jag dom till Uppsala för deras vidare resa till Cypern. De var halt ute och inte fel med vinterdäck,. Det tyckte jag i söndags kväll. Vinterdäck redan!? I dag var det bra att ha dom!! Tack henke för att du satte på dom åt oss.
 
Efter en natt med lite sömn har det varit en slappardag igen. Jag har stickat lite efter att ha kompleterat med garn från Knappboden i Björklinge. Jag har skrivit inköpslista inför morgondagens tygresa till Uppsala. Hur mycket tyg jag än har så fattas det alltid lite när jag startar ett nytt projekt. Nu har jag en ide om ett utställningsföremål till vårens konstutställning. . Det är långt dit, men jag måste testa hur det blir. Det är inget stort projekt, men jag tror att det kan bli bra.
 
Blåzza älskar frukt. Det gör de andra tjejerna också, men bara Blåzza förser sig själv när matte glömt kvar på bordet. Hoppas att ananas är nyttigt. Hon har ätit och det hon inte orkade hamnade på kökssoffan och utspritt på matbordet.
 
Jag har provtvättat i min nya maskin idag Den skuttade runt badrumsgolvet när den centrifugerade. Jag la mig ovanpå för att få den att inte hoppa så mycket.
Otto kom in och skruvade bort ett transportskydd på trumman. I morgon skall jag köra en ny maskin med hopp om att maskinen står stilla.
 
Med posten kom inte röntgensvar från doktorn men en rolig vinhöna
Det skall vara en bag in box i magen. Utan kartongen givetvis. Brukar inte köpa boxar så här års, men kanske måste köpa en i morgon för att testa. Visst är hon rolig min höna?
 
Snart dags för Ronja att bli klippt. Tänk så härligt att Carolina kom med två täcken som vi fick överta. Detta fina i skinn med teddyfoder till riktigt kalla dagar med finpromenader och ett med fleecefoder som hon kan ha ute när hon bara är i trädgården. Hennes dåliga rygg och nacke behöver värme och tänk så bra med facebook. Jag skrev att jag ville ha tips om vad jag skulle köpa och så kom erbjudande om att få ärva efter hundar som inte längre behöver sina. Tack Carolina!
 
20 nya kök för 35 kr. Billigt tycker jag. Medelstort eller stort, man vet inte riktigt storleken när man kläcker köket. Nöjer mig nog ändå med mitt "gamla" kök
 
Vardagslycka att få uppleva vilt i naturen.
 
 
Slutligen:
 
 
Ni vet hur jag tjatar om reflexer. Även i stan behöver man reflexer, vilket många inte fattar. Cyklister far fram på övergångsställen utan både ljus och reflexer. Dom spelar ett högt spel.
 
Trevlig helg
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0