En sån dag

I dag har det varit en annorlunda dag. Först kom Tejmi hit och leket med Ronja. Matte tycker inte att jag kan uppföra mig, så mig stängde hon in
Jag hörde hur dom lekte och hade roligt, men som sagt, jag var instängd.
 
Sedan åkte matte och jag bil men först hade hon satt på mig mit rosa korvskinn och så selen och den hade hon sytt rosa band på. Vi skulle på rosa promenad i stan. Vi åkte till Matilda och Emma. Där var Smilla och Kvittra.
 
Här väntar vi på den jättestora bilen
Smilla har lånar Ronjas tröja och så har hon rosa tofs.
Så tog vi en jättestor bil som matte sa hette buss och åkte länge. Det var konstigt. Det var många människor i den stora bilen, förlåt bussen. Det lät om den och det svängde och det var inte lätt att sitta stilla i mattes knä. Efter en stund kom vi till centrum. Där skulle ni varit med.  Det var massor av människor och bilar och bussar och hus och hundar och.... Jätteläskigt!! Jag var tvungen att kissa på massor av ställen för att andra hundar skulle veta vilken fin tjej som varit där. Vi gick och vi gick och matte tyckte inte att jag behövde kisssa på alla ställena. Vad vet hon om det?? Hon fattar ingenting!!
Så småningom så kom vi till svandammen och där var det ingen svan, men en massa hundar och människor.Så var det några som tog kort och sedan gick vi iväg. Vi gick rosa promenad för att samla pengar till bröstcancerforskning
Det var en hund med som kom från en kennel i Bälinge. Den heter Juniper och matte har varit hos dom VAd hunden heter vet vi inte.
Vi gick genom stadsträdgården. Gick och gick, vi sprang nästan. Matte sa till tanten som bestämde att hon måste gå lite långsammare för att det var många som ville kissa på gräsmattorna. Det hjälpte inte så mycket för det gick fort igen
Det var stora hundar och små hundar. Smala hundar och tjocka hundar
Vi gick och gick och eftersom jag ville kissa så kom vi lite efter. Då sa en tant att vi skulle skynda oss för vi skulle hålla ihop. Kunde dom inte ha gått lite långsammare dom som gick först ?? då hade vi hunnit med trots att jag behövde nosa och kissa mycket.
Vid Fyrisån kom det en farbror som frågade om jag kom från Axbor. Hans barn hade ofta lånat hundar där när dom var små. Det var så trevligt att låna hund på loven. Han hade köpt andra terriers själv och nu hade han ett plåster,. Mtte och jag vet inte vad den rasen heter, men fin var den.
När vi kom upp i centrum hade matte så ont i sin höft så hon gick till busshållplatsen och jag gick med Emma, Matilda, Smilla och Kvittra.
När vi promenerat färdigt gick vi till bussen och träffade matte. Jag fick inte pussa tanten som satt framför mig i örat. Matte sa bestämt nej. Jag fattar inte! Skulle hon inte att tyckt att det var mysigt med lite pussar?? Konstigt!!
 
Vi åkte hem och åt mat och så tittar vi lite på nyheterna
Snart skall vi (läs matte) ta med kaffe till tvrummet för hon skall dricka kaffe medan hon ser på tv och stickar. Husse brukar inte sticka och Ronja och jag brukar sova
Vet ni, i går kväll la både Ronja och jag oss på mattes säng. Vi sov så gott så hon ville inte väcka oss. Honla sig på soffan i vardagsrummet för att läsa lite och där somnade hon. Gissa om Ronja och jag hade det skönt
 
Trevlig kväll!!
Puss
Blåzza
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0