Fantastiska dagar

Det har varit ett par fantastiska dagar. Jag åkte ju ner till Göteborg i torsdags och på fredagen bjöd Ulrika på lunch på en fantastisk restaurang i Lerum innan hon skjutsade mig till pedagogen där jag skulle lyssna på Monicas disputation.
Disputationen var så spännande . Jag hade skumläst lite av avhandlingen på nätet och nu ser jag fram emot att läsa den i bokform. Jag trivs bäst att läsa på papper. På nätet känner jag mig lite dyslexisk, bokstäverna rör liksom på sig.
Efter disputationen var det mingel med kex och ost och druvor och så kom betygsnämnden och berättade att de enhälligt godkänt avhandlingen.  Så var det dags för skålande och uppvaktning. Monica hade en liten gosse som var fem år med sig så hon hade god hjälp att öppna sina paket
En riktigt charmig liten kille, här tillsammans med Monica och Carl Gunnar
 Här är Monica och hennes handledare
 
Det var fantastiskt att efter disputaion och mingel få åka med bil ända hem till dörren. Trevlig samvaro under resan med mycket prat och fin gemenskap.
 
Efter en dag med låg aktivitetsnivå, hämtades jag upp av kvällens värdpar för skjuts till disputationsfesten på stationen i Uppsala. En jättetrevlig kväll med fantastiskt god mat i trevlig miljö
Trevliga tal och fin samvaro innan det bar hem till Skuttunge och sängen
Tack Cg och Monica för skjuts från Göteborg och till och från festen
 
I dag har det stormat ute. Riktig höst denna första dag med vintertid.
Sen eftermiddag samlades alla de mina till mat och samvaro hos grannen. Skönt att kunna låna lokal när man själv bor kompakt.
 
Nu har lugnet lägrat sig och jag skall krypa ner med en bok. I morgon skall jag åka med alla kusinerna till Fyrishov. Det känns väldigt bra att ha så stora och simkunniga barnbarn så att jag inte behöver vara på helspänn  hela tiden. De stora har lovat att ägna sig åt Elsa som inte riktigt klarar av att simma än. Hon simmar som en sjöstjärna berättar hon stolt.
 
Nu är klockan halv nio trots att kroppen tycker att hon är halv tio. Stormen har lagt sig så det tjuter inte i ventilerna längre. Så skönt at det blivit tyst.
 
 


Kommentarer
Postat av: Monica

Tusen tack för att du är en del av våra liv Kristina, så mysigt att du kunde vara med - och vilket tal du hade förberett, alla talade om detta på Alex födelsekalas på söndagen, hoppas jag får låna bilderna, kram

Svar: TACK själv Monica, både för att jag får vara er vän och för att jag fick vara med på disputation och fest och för transport. Självfallet får du använda bilderna. Kram
danvikstjejerna.blogg.se

2017-10-30 @ 19:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0