Jag en svamphund??

 
Alltså, min matte är lite knastig. I dag skulle vi gå till skogen för hon ville veta om jag kunde hitta trattisar. Jag tyckte det var ett väldigt dumt projekt för när vi skulle börja träna (när matte såg trattisar) så var det massor av blåbär bredvid. VEM har tid att leta svamp när man kan äta blåbär??
Förresten, matte hade ju redan hittat svampen, varför skulle jag visa henne den då??.
Ok då, jag visade henne några tuvor med svamp och hon klickade och jag fick Frolic och sa att jag var såååå duktig. Svampen la´ hon i en tygkasse.
 
När jag fick på mig mitt arbetstecken och fick order att "nosa svamp" så satte hon kassen med svamp bakom sig. Som den begåvade tjej jag är så gick jag till kassen och visade matte den. Man skall ju inte skräpa ner i naturen så det var ju viktigt att ta med den hem tyckte jag.  Då visste matte plötsligt inte hur hon skulle göra. Skulle jag få godis eller?? (hon löste det med att stoppa en svamp under nosen på mig och så klickade hon och gav mig Frolic)
 
Så hittade hon på att hon kunde hänga upp kassen i ett träd. Tror hon att jag är dum?? På nosework kan dofterna ligga högt så jag vet att då måste man ställa sig på bakbenen och sträcka mycket på sig och visa var doften finns. Alltså kunde jag visa henne svampkassen. Smart va??
 
När vi sedan kom hem och hon hällde upp trattisarna på köksbordet, så hoppade jag upp på bordet och nosade på dom alldeles av mig själv. Hon behövde inte sätta på mig mitt arbetstecken och inte be mig nosa. Tror ni att jag fick godis?? Neej, det fick jag inte.  Matte är knasig!! Bara så ni vet hur synd det är om mig. Tur att jag har husse som skämmer bort mig och Ronja som är min bästis. Så har jag ju Smilla också.
 
Pussar från Blåzza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0