Mera knapphål

Man kan sy knapphål på olika sätt. Häromdagen så tränade jag på vändsydda. I dsg har jag sytt dom vanliga? Man klipper ett mellan två rader maskinsöm och så syr man knapphålsstygn runt hålet

Det låter ju lätt som en plätt men icke. Hålet skall vara lagom stort till den tilltänkta knappen och det skall helst vara jämna snygga stygn. 
I dag skulle mamma vara stolt över mig. Inte för stt knapphålen är snygga, utsn för att jag tränar på provlappar. Jag har mämnligen alltid tyckt att provlappar har varit jättetråkiga att göra.
I skolan gjorde vi en pärm med provlappar med knapphål, lagningar av olika slag och jag minns inte allt. Fröken tyckte att det var viktigt för livet att kunns kolla i pärmen. Inte har jag kollat knapphål i den. Nej på youtube så klart. Utveckling som syslöjdsfröken inte hade en aning om skulle komma.
Vi har haft våffeldag också 

Aronianären är jättegoda tycker tjejerna och dom hoppar upp för att kunna plocka. 

Promenad runt Storhagen där vi gick över stubbåkern till Kättgrind. Det var blött och kladdigt men det var inga problem. Problemet var att någon slängde sig ner och gnosade in något äckligt i pälsen så jag fick bada henne när vi kom hem. Bada hund är inte min favoritsysselsättning

Den här skylten står kanske 100 m från våran tomt in på lilla vägen. Den satte Telia upp när dom ville att folk som bor i trakten skulle boka fiber hos dom. DÅ lovade dom fiber före prsskiften. Nu låter det inte så längre. Nu låter det OP det blir fiber😡

Vi har haft våffeldag i dag. Tjejerna lämnade genast sina popcornskålar när husse satte på våffeljärnet. Tigga.... vad betyder det?

Bäst att vakta våffeljärnet för det finns smet kvar. Husse gör mycket smet för hundarna älskar våfflor. 


Vi har tittat på Skavland på tv och jag vet att det var något som sas där som jag tänkte skriva om i bloggen. Undrar vad det var.
Jag får helt enkelt sova på saken
Nu faller ett stilla regn och fyller på lite mer i brunnen. Härligt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0