Pop corn

Jag poppar ofta och mycket pop corn till hundarna. Tjejerna älskar det och en veterinär ( inte våran Per ) sa att hundar som är hungriga jämt kan man gärna ge pop corn som bukfyllnad. 

Alltså skaffade jag mig en popcornmaskin. Popcornen skall vara utan salt och fett annars är det förfelat

I dag skulle jag åka till naprapaten. Allan skulle följa med för vi skulle lämna bilhjulen för att få nya vinterdäck.

Innan jag åkte så poppade jag. På väg in till stan slogs jag av tanken: stängde jag av popcornmaskinen? Vilken tur att Otto satt hemma och arbetade så att jag kunde ringa honom och be honom kolla.
Gissa om det var skönt att få veta att jag hade stängt av.
För många år sedan hade jag kokat kålsoppa innan jag åkte till tandläkaren. När munnen var full av instrument kom jag på att jag nog inte stängt av plattan. Äntligen var tandläkaren färdig och jag körde hem i olaglig hastighet. I kastrullen var en seg konstig massa som hönsen gärna åt. Tack och lov att det inte kokat torrt och börjat brinna.
Jag har timer på kaffebryggare och strykjärn sedan länge. Nu har jag på popcornmaskinen också😀

Jag har varit hos ögonläkare också. I alla fall på hennes mottagning men jag träffade bara ögonsköterskan idag( så mycket titlar det finna. Och ändå finns det en titel som jag saknar) Nåväl, det var dags för synfältsundersökning igen. När man har Glaucom el grön start som det kallades förr så är det ett evigt spring på ögonmottagning.    Det är ögonbottnar som skall fotograferas och tryck som skall mätas. Det är synfältsundersökningar och....

I dag vet jag inte vad som hände men vi fick göra om ett par gånger för högra ögonlocket var tungt påstod syster.😉
Tänk så bra vi passar ihop min Kråka och jag. Hon har tunga öron och jag ett tungt ögonlock😀😍🐾🐾. Vi är ett riktigt radarpar

Nu är batterinivån så låg så det är bäst jag slutar och lägger mobilen på laddning
Var rädda om er och använd reflexer när ni går ut i mörkret 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0