Vad hände?

Nu har jag inte bloggat på flera dagar och så satte jag mig och skrev ett långt inlägg om att sticka. Om att ha rollator som ressällsksp. Om att baka hönokakor i massor. Om att baka bullar. Om fiskbilens hud och huvudlösa fiskar. Om räkor med skal och just när jag skulle lägga in en bild på räkorna som smakar så mycket mera här än i Uppsala så slocknade mobilen. Kontakten med yttervärlden var bruten.
Nu en stund senare så är det en plupp som visar att det finns en värld utanför Björboholm. Mitt inlägg hittar jag inte. Så långt har jag inte hunnit i teknikens värld
Nu är barnbarnen i skolan. Elsa klädd som häxa och jättefin. Erik är huvudet längre än sin farmor. 
Johan är på sitt jobb och Ulrika pratar Engelska på sitt kontor. Inser att min engelska är långt borta, men jag använder den ju aldrig nu för tiden. Vet att vänner läser engelska böcker för stt hålla sina kunsksper vid liv. Sådan är inte jag. De jag umgås med kan svenska 😉

Det här är ett hus med katter. Selma vaktade mig i går när jag rensade räkor. När jag inte matade henne tillräckligt fort så bet hon mig. Först i foten och sedan i benet. Tror ni att jag då tog henne i nackskinnet och skakade om henne? Nej det vågade jag inte😭
Om en hund hade betett sis så hade jag inte tvekat. Undrar varför. Kattänder är sylvassa om ni inte vet.  Jag älskade mina katter men ingen av dem bet mig någonsin.

Om en stund skall jag förbereda mig på att åka på disputation. Det skall bli så spännande. Pedagogiska institutionen ligger vid Grönsakstorget. Det var det som var fullt med fastlagsris med fjädrar i olika färger när jag var barn. Hur jag bönade och bad mormor att vi skulle köpa, men mormor var ekonomisk så hon återanvände fjädrarna. Det var ledsamt då men i dag hade hon gjort alldeles rätt. För hönsens skull skall man ju inte köpa nya fjädrar utan återbruka
Av rädsla för att tappa kontakten med omvärlden så slutar jag nu utan försök att lägga in bilder
Var rädda om er i höstmörkret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0