Varje fågel sjunger efter sin näbb

I dag skulle det inte bli regn enligt prognosen så i går kväll planerade vi stt åka in med min hörapparat, hämta däcken och gå på marknaden.

Vi vaknade till regn men planer skall hållas anser en av oss. Jag säger inte vem det är😉
Vi parkerade bilen och sedan var det " långpromenad" till torget pga alla vägbyggen. Det småregnade och jag handlade fort soppåsar och disktrasor och efter att också ha köpt en nagelborste och en rotfruktsborste var jag klar och vi kunde gå tillbaka till bilen. Lite folk och glesare än vanligt med knallar, men för mig räckte det. Jag fick tag i det som jag åkt dit för att köpa.

Däcken var monterade på fäljarna och det gick fort att lasta. Hem till brasa och kaffe och korsord.
Resten av dagen har jag övat mig att sy knapphål. Min mamma skulle inte vara stolt över resultatet😭. Men är det mitt fel att hon sydde själv och inte lärde mig?? Jag bara undrar. Funderade en stund på att åka till Knapplådan för att få hjälp, men så småningom blev det ett knapphål med Amishstuk. 
Amishpeople är en kristen grupp som lever på gammalt vis i USA dit de flytt från europa där de förföljdes. När de tillverkar något så gör de alltid något fel eftersom de anser att bara Gud är perfekt.

Gammal skåpmat, men det tål att ses igen

Visst är hon fin vårt Lilla troll?

Rosa på hundpromenad mot cancer. Smilla kan låna Ronjas tröja men vad skall jag klä på Blåzza? 

Tror att Ronja får stanna hemma, annars finns det en tröja efter Nessie också.
Jag får klura lite

Det är otroligt vacker ute nu med mörk himmel och höstfärger. Dessvärre syns det inte så bra på bild.

Så mycket mera blir det inte idag och någon bild på knapphålet blir det inte även om jag gissar att ni hoppas på det. 
Trevlig kväll 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0