Vilken dag

I dag hsr det varit en fantastisk dag. Efter att jag skjutsat Ulrika till bussen läste vi UNT innan vi promenerade med tjejerna. Smilla vägrar gå med Allan men när jag satte på mig skorna stod hon i hallen och väntade på att få promenera. Det är ju så jag får dåligt samvete. Jag har hoppat promenaderna en del dagar när jag har haft extra ont, men jag får nog skärpa till mig. Så toligt det är att gräva i dikeskanten. Jorden yr och Smilla och Blåzza är så lyckliga. Ronja tar det lite lugnare när promenaden börjat, men innan vi kommit ut genom grinden far hon runt och skuttar och skakar sitt koppel

En underbar dag med hög klar luft. Is på backen i morse, men ingen frost på termometern. I dikena var det vitt av rimfrost.

höstfärgerna är otroliga. Det gäller att ta vara åå alla fina dagar. Men vilka dagar är inte fina? I morgon skall det visst regna igen. Det betyder brasa och symaskinsjobb

Jag har klätt av Blåzza en massa päls idag men Ronja kom aldrig så nära så att jag fick tag i henne. Kamma sig är hemskt och kloklippning skall vi inte tala om. Det här är något nytt. Kanske gör det ont för hon morrar när jag klipper klorna på ens framtassen

Jag har hunnit sätta upp mitt spöke på badrummet. Samtidigt bytte jag övriga textilier till orange. Nu har jag orange veckor fram till advent. Sedan så.....

Det går fort nu❤️

Lite symaskinsjobb har jag också hunnit med och dessutom skjutsade jag Wilma och några av hennes kompisar till uppsala där dom skulle träna innebandy

Eftersom jag inte har några kanaler på min tv så skall jag ta en stund vid symasinen innan jag läser ut boken som jag skall lämna på bokbussen

Fortsatt skön kväll



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0