Blåzza 4 ÅR

Jag undrar: Får ni gratulationshälsningar från era försäkringsbolag?? Det får inte jag.
 
Det var dock ingen uppvaktning i morse med tårta på sängen. Allan och jag körde till sopstationen med trasiga vitvaror från stora huset och sedan till IKEA där vi mötte Magnus.
Han köpte ett nytt soffbord och en ny matta. Båda köpte vi värmeljus och lite annat slank också ner i kundvagnen.
Efter lunch, när jag som vanligt förundras över att så många äter Pommes och beasås till både köttbullar och fisk, så åkte vi hem till Magnus där monteringen av bordet började.
 
 Det var inte enkelt men så småningom så blev det ett bord. Varför jag inte tog kort på bordet och den nya mattan vet jag inte, för fint blev det
 
På hemvägen köpte jag leverpastej och gjorde bakelser till tjejerna
 
Vi firade ordentligt som ni ser och matportionen anpassades därefter
 
Den där är min!! Retas inte utan ro hit med den!!!
 
Så äntligen fick dom och Ronja svalde nog sin hel. Smilla som brukar glufsa i sig försökte med den metoden i dag också, men det var för stort så hon hade det riktigt jobbigt innan hon fick den i sig, rädd som hon var att någon av de andra skulle stjäla från henne.
Blåzza däremot åt sakta och njöt av sin bit.
 
Efter festen gick vi ut och tände ett ljus i vår Blåa Blomma. Jag gissar att dom tänder ljus i sin Blå Blomma på Bombax också för att fira att de har fött upp en sån underbar liten tjej
Om ni tittar noga så ser ni att ljuset brinner trots att det är ljust ute.
 
 Vi njuter av höst
 
 Vi njuter ännu mera
 
Hortensian som jag vaktade medans Annica var på semester står kvar på mitt bord och den är fortfarande väldigt vacker tycker jag. Tack Annica för att jag får fortsätta att njuta!!
 
 
 
Vad passar väl bättre att sluta bloggen med en sådan här dag än Kärleksört, hjärta och den Lilla Blå?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0