Helgen som gick

Oj så fort den gick, helgen

Fredagen började jag med en tur till Alina. Resultatet blev inte så bra. Det var en väldigt ung kille som skulle hjälpa mig. Han hade börjat på måndagen och det kändes som om vår kunskap om datorer var på samma nivå, förutom att jag visste var de förvarade sina stationära datorer och det visste inte han. Det slutade med att jag åkte hem utan dator.
I dag har jag fått lite tips och råd av Erik men innan jag beställt den datorn han föreslagit kom ett sms med en som var lite vassare och som det kanske är ide att satsa på. Jag säger som Teskedsgumman: Göta Petter!!

Jag har i alla fall beställt tågbiljetter till alla oss Uppsalatjejer så vi kan åka till Göteborg en helg i höst.

Jag har varit på födelsedagsmiddag hos Otto och födelsedagskalas hos Dante. Gott och mysigt på båda ställena.

Jag har börjat lägga undan sommarkläder och plocka fram långkalsonger och yllestrumpor till nästa veckas hundläger i Grövelsjön. Trots höften så ser jag fram emot veckan där. I morgon skall jag hälsa på hos en naprapat som jag fått tips om. Enligt tipsaren så gör han under med tanters onda kroppar, så jag hoppas på under. 
När jag ändå är i stan skall jag lämna tillbaka glasögonen som jag köpte för ett tag sedan. Det är tre månaders nöjd-kundgaranti på dom och jag är inte nöjd kund. Man skall inte behöva sitta och hålla glasögonen i rätt läge för att det progressiva glaset skall fungera. I alla fall har jag aldrig behövt göra det på alla tidigare glasögon som jag haft. Vet inte riktigt när jag köpte det första paret progressiva, men säkert är det 30 år sedan så jag har haft några par.

När jag ändå gnäller så väsnas min ena hörapparat så det måste jag också ta itu med innan jag åker bort. 

Lite mera pälsvård på Blåzza behövs och avmaskning mot dvärgbandmask på samma hund. Husse är inte alldeles förtjust i att hon skall resa ifrån honom en vecka men...



Ni ser, det behövs pälsvård.

Har jag berättat att häromdagen så fanns en främmande hund i mitt kök? En blå borderterrier med perfekta öron.  Så skakade hon på huvudet och då insåg jag att det var inte en främling utan min älskade Lilla Blå

Nu önskar jag er alla en fin vecka, den första i höstmånaden september



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0