Ingen svamp

Det blev ingen svamp idag och det berodde på att jag inte kom iväg till skogen. I stället fixade jag lite nosework till tjejerna. Jag fick tips om på lägret att sätta en massa möbeltassar på kylskåpet för att träna noggrannhet. Jag tycker inte att det verkar så bra, även om jag inte har något emot att det sitter en massa på kylskåpet.
Jag gjorde en dofttavla i stället
 
Efter att alla tjejerna hade markerat tog jag bort den preparerade tassen och så blir det en ny plats nästa gång. När dom blir duktigare kan tassarna sitta närmare varandra också.
Det är så roligt att se hur olika dom arbetar Blåzza lugnt och metodiskt medan Smilla studsar av lycka. Ronja är lite "mitt emellan" i sitt nosande.
 
VAR finns doften?? Blåzza visste hur det gick till eftersom hon letat doft i sugrör i Grövelsjön. De andra for runt hela rummet och letade innan dom fattade och markerade rätt sugrör
 
Tesilar är bra att gömma med en droppe doft på en tops
 
Den här var lätt som en plätt att hitta för alla tre.
Det var burkarna med doftgömma också. Delvis kanske för att de nosat en stund och var säkrare på vad dom nosade efter??
Roligt hade vi och trötta är dom.
 
Plötsligt slog det mig. Jag köpte för länge sedan en leksak, dessvärre i plast. Jag tror att det är därför dom inte gillar den. Nu skall jag använda den till något annat!! Doftgömma så klart!!
En preparerad möbeltass i en av "klotsarna". Nära varandra bör ge noggrannhet. Äntligen känns inte pengarna som jag betalade för leksaken bortkastade längre. Jag har så många gånger varit på väg att kasta den. Ge bort den var inget alternativ för en tråkig leksak är väl lika trist för alla hundar?
 
I kväll har Otto hjälpt mig med datorn. Vet ni att man kan logga in på olika sätt på Gmail?? Det kan man och när Otto visade mig det andra sättet fanns plötsligt min gamla post och adresslistor och allt blev plötsligt så enkelt.
När jag satte på mobilen gick det att importera bilderna också. Det där känner jag igen . Undrar om jag fått ett litet angrepp av demens.
 
I morgon skall jag åka till IKEA. Magnus skall köpa matta och soffbord,. Jag skall köpa värmeljus. Allan skall köra för köra med kärra bestämde jag för masssor av år sedan att det behöver jag inte kunna och det håller jag fast vid. Alltså måste Allan köra för annars får inte Magnus hem det han har handlat
 
Dags för nyheterna och strumpsticke
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0