Test av den nya datorn

Nu har jag köpt mig en ny dator och Otto har installerat officepaketet åt mig.
Jag har försökt lägga in alla bilder från min kamera och det lyckades jag med. Sedan tänkte jag bli en bättre människa och rensa bort en hel del onödiga kort och en massa dubletter. Ja jag förstår ju att ingen annan tar flera lika eller nästan lika kort, men det gör jag. From nu skall jag ta bort dubletterna genast och inte tänka som Alfons. Jag skall bara.....först.
Men som sagt det gick inte. Nu är det en massa nya koder och inställningar och jag vet inte allt.
Det går i alla fall att spela harpan och det är ju alltid något, och till det behövdes ingen kod
 
I går var jag i Fjuckby på Quiltakademin och ...ja just det Köpte tyg. Men inte så mycket. Ett par meter bara.
Det var utställning också. Bl a var det en sängvepa som Gunilla sytt
Jag blev riktigt inspirerad att göra något av alla mina blommor. Lite onödigt mycket arbete för ett överkast som tjejerna ligger på, men jag måste ju göra något av dem.
 
Före Fjuckby så var vi i Tierp. Där har Per mottagning på fredagar och Blåzza skulle avmaskas mot Dvärgbandmask så att vi kan åka till Norge och köpa glass och leta doftgömmor och kanske gå lite nere vid vattnet. Kanske köpa fiskbullar. De är inte direkt sämre än våra svenska.
Solo, apelsinläsk som fanns i Sverige när jag var barn, finns fortfarande i Norge. Bara den är ju värd en resa. Jag menar har man kostat på hunden avmaskning måste jag ju utnyttja det och hälsa på i Norge, eller hur??
 
Det där med avmaskning ja. En liten tablett stoppade Per in i Blåzzas mun och hon spottade ut. Pers stoppade in och Blåzza spottade ut. Hon är ju en terrier ju!!
Tredje gången gillt,  men då stoppade han nästan ner den i magsäcken.
Vi pratade om Ronjas rygg också och bestämde att hon fortsättningsvis får medicin varje dag för att slippa ha ont. Jag vill inte veta hur det påverkar hennes njurar. Jag vill inte veta hur mycket kortare hennes liv kanske blir. Jag vill njuta av denna glada svansviftande pussande varelse länge till.
Den här gången får hon inte följa med till fjälls. Hon får stanna hemma hos husse och sällskapa honom.
Husse är inte alls glad åt att Blåzza skall åka bort EN HEL VECKA!!
HUR skall husse överleva?? I dag har hon fått så mycket extaförplägnad så hu!. Husse kan ju inte skämma bort henne på evigheter så han har tankat henne i dag.
 
I går åt vi kräftorna som vi fick av Simon. Äkta Småländska hemfiskade: Tjejerna fick bara var sin klo, så husse gav dom blodpudding som tröst. Ni har säkert sett hur Blåzza betedde sig
Hon gör verkligen som hon vill den tjejen
 
Kråkan är också sugen, men hon har ju fått lite uppfostran i alla fall så hon håller sig på golvet.
 
I dag har jag packat färdigt hoppas jag. Lite svårt när det är varmt och man skall tänka regn och kyla. Långkalsonger, långärmat, mössa och vantar. Reflexväst till oss båda och GODIS!! Torkad blodpudding och dito korv och köttbullar. Godis till mig finns att köpa på fjällstationen om suget blir för stort.
 
Jag har bytt gardiner i vardagsrummet. Det är så mysigt att sätta upp de med höstfärger. Lika mysigt som det är att på våren sätta upp de ljusa med ormbunkar.
Jag har sytt om gardiner som jag hade i stora huset och som nu sitter i mitt arbetsrum. Om en stund skall jag sy klart draperiet till köket. Eftersom det regant lite smått har jag skyllt på det och inte putsat fönstrena utan bara bytt gardiner.
 
Eftersom jag valde en stationär dator så blir det inte så många bilder nästa vecka. På fb så klart men inte i ev blogg. När jag kommer hem skall vi se om vi inte kan få ordning på bloggeriet igen. De flesta dagar händer det ju något roligt, men ibland känns det inte som tillräckligt att blogga om. Väntar jag då någon dag eller två så har jag ju glömt bort.
 
 
 
 
 Några bilder från Mårbacka
 
Östra Ämtevik kyrka
 
Kejsaren av Portugaliens grav. Jo det finns en verklighet bakom Selma Lagerlöfs berättelse
 
På hemvägen från vårt sykollo besökte vi Lars Lerins museum i Karlstad. Här har han målat solrosor
 
Om det är han som har byggt sparken med skidmedar kunde jag inte hitta något svar på. Rolig är den i alla fall tycker jag
 
Nu till det sista syet för idag
Vi hörs längre fran
Njut nu höstfärgerna som börjar flamma. Njut stearinljus och var rädda om er och använd reflexer!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0