Torsdag

i dag har jag äntligen kommit mig för att baka limpor. Det är ju så enkelt. Skålla mjöl på kvällen. Baka limpor dagen efter. Helst skall dom vila ett dygn innan man skär i dom, men vem kan vänta?


I dag har jag köpt mera bondbönor som jag spritat och förvällt. Nu tror jag att jag har vad jag behöver.

I går köpte jag dator men inget officepaket. Jag hade så ont så jag kunde inte tänka. Alltså blev det en ny tur idag och nu finns allt hemma.

Jag har varit hos naprapaten igen. Ultraljud och ultraljus och varm lera och sedan lite töja och dra. Nu hoppas jag att jag klararnästa  vecka. När jag kommer hem skall vi träffas igen.

Jag har börjat plocka ihop vad vi skall ha med oss. En lina till spår OM vi vågar ett kort kort sådant. En lång lina till inkallningsövningar o massor av köttbullar, korv och blodpudding som jag torkat.
Reflexvästar och ficklampa och mössa, vantar och långkalsonger. Så mysigt det känns att plocka fram. Kängor och halsduk och...
Trist att tre av gamla gänget har fått lämna återbud. Vi hade sett fram att träffa dom men vi gläds åt dem som vi får träffa. Gamla och nya vänner att dela matsäck och hundintresse med. Skall bli sååå roligt. Allan ynkar sig väldigt över att jag tar med Blåzza. Jag borde skicka ljudfil så ni fick höra. Det är sååå synd om honom! Jag trästar med att han har världens gladaste hund hemma att njuta av, men neej, det är Blåzza som gäller.

Nu några dagar går ett quiltrally över Sverige. Då åker tokiga tanter runt och storhandlar tyg som vi kanske inte behöver. Det är extrapris på en del tyger och sådana erbjudande kan man ju inte missa. 
Om jag har handlat?? Gissa!!!
På lördag KANSKE jag åker till Fjuckby ock quiltakademin, men bara kanske.

Nu skall jag lägga mig på golvet och töja ut den där muskeln och några till
Slut för i dag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0