Arbetsdag

Först en lååång promenad i blåsten  Vi strosade i hjorthagen och luktade på blommorna(matte) njöt viltgodis(Ronja och Blåzza)
 
Hemma igen tog matte blodflaska och klövar och försvann. Ronja och jag låg vid dörren och vaktade så att vi inte skulle missa något.
 
Sköterskan på vårdcentralen ringde och sa att husse måste åka in och hämta med medicin. Jag vet inte vad det var för sort men jag vet att häomdagen fick husse ny medicin så han springer och kissar hela tiden HAn har visst vatten i lungorna och hjärtsvikt. JAg vet inte vad det är men det piper väldigt om honom, som om han hade kycklingar i bröstet. Han är väldigt trött och sover mycket. Ibland ligger jag och myser med honom, men jag måste ju ha koll på viltet utanför staketet. Vet ni att i går var det 13 hjortar (jag kan inte räkna men matte sa att det var så många) En var vit och husse sa att den såg ut som en nyklippt fåra(för er som inte kan småländska så är det en tacka) En annan var lite ljusare och så var det en tjur med jättefin krona. de andra såg ut som vanligt, var lite lagom mörka
Dessutom är det ett fasanpar som är under fågelbordet. En Ormvråk flyger alldeles över huvudet på oss så den skäller jag på väldigt. JA och så rådjur och massor av olika fåglar och dessutom en och annan cyklist att hålla koll på
 
Nåväl, så kom dom hem och matte tog med oss i bilen. Först fick Ronja leta klöv. Sedan var det min tur. Jag gick inte i spårkärnan (hur nu matte kunde veta var den var), men jag hittade klöven och det är ju det som gäller. Ronja hittade sin klöv hon också och hon lekte med den och när vi kom hem låg hon som vanligt och vaktade den. Så småningom så åt hon upp den. MAtte skulle ta den ifrån henne men hon var lös och hon springer mycket fortare än matte. Fortast springer jag om ni undrar
Dom har avverkat i "vår" skog Fy så mycket ris och stora hjulspår efter traktorer och andra maskiner. Det var bättre förr säger matte när bönderna körde ut det avverkade med häst och släde.
 
På kvällen var det nosework. Vi skulle leta i skor och ryggsäckar. Lite klurigt för skor doftar ju så ljuvligt gott. Fotsvett och...
Vi var inte så många och det gjorde att vi hade gott om tid att leta reda på rätt sko bland allihopa
 
Det går inte att ladda upp flera bilder, men nu skall jag ut och kolla mitt revir
Pussar från Blåzza
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0