Före och efter

Före var hon ett skogstroll
 
Efter är hon en prinsessa
så skönt med sommar päls nu när värmen kommer. Desssutom behöver inte matte ha dåligt samvete för att hon inte borstar och kammar ofta, ofta
 
Den Lilla Blå tog jag med när jag hämtade Ronja. Hon vägrar plötsligt att få klorna klippta och jag unnar mig att inte bråka när det finns hjälp att få. Hon bråkade hos Tovan också, men där kommer hon inte undan.
 
Här utanför Infektion satt jag och väntade på Wilma som kom ut på andra sidan huset efter dagens prao. Så bra det är med mobil Nu kunde hon ringa och efterlysa mig. Hade vi inte haft mobiler kunde vi varit på var sin sida på huset och väntat på den andra, ovetnade om att det fanns en ingång på andra sidan.
 
Jag skjutsade till konfan i Björklinge och hämtade när det slutat. Jag har packat och vattnat blommor så dom flesta klarar sig tills jag kommer hem de andra får Thea ansvara för. Hon skall bo här och vara vikarierande farmor.
Jag har varit herrfrisör och börjat på ett nytt handarbete
Det är roligt att frossa i färger i både garn och sjalar. sådana här garnnystan som bara byter färg av sig själva är så roligt att sticka i. Jag tänker på min svärmor som hade får. Hon kardade ullen och spann till garn Garnet blev massor av raggsockor till familjen. Tröjor blev det också. Ett måste givetvis då, men tänk om hon fått möjligheten att uppleva dagens garn  med färgkaskader och att få sticka bara till lyst.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0