Jag, en akrobat?

I natt när jag som alla nätter skulle på enskilt uppdrag och krånglade mig runt den Lilla Blå som låg mitt i sängen, slog det mig att för att klara den proceduren måste man vara akrobat. Skall man flytta på henne så väger hon massor. Det är som att om hon inte vill bli flyttad så kan hon göra sig mycket tyngre är hon normalt är. Dessutom känner jag hur hon irriterat blänger på mig. Det är inte roligt att få sin nattsömn störd.
Så har vi det på nätterna för det mesta. De nätter som hon ligger i tvsoffan så vaknar jag ibland av att hon inte finns i sängen. Det har tom hänt att jag gått och kollat så hon ligger i tvrummet så jag inte glömt att släppa in henne efter kvällskissen. Hon kommer ju inte på direkten och ibland händer det att jag inte hämtar henne utan hon får vara kvar ute en stund till. Vill bara påpeka att än har jag inte glömt kvar henne ute.!!!
 
I morse när vi åt frukost så kände jag att nu orkar jag inte med Allans syrsor längre. Det måste vara sådana som sitter i bröstet på honom och piper. Dessutom så hostar och hostar han. Det är två månader sedan han var hos doktorn och fick hostmedicin men den är slut sedan länge. Jag ringde för att få en tid åt honom och läs och häpna!!  Vi fick tid en timma senare. Vi fick lite bråttom, men vi hann.
Dr hörde ju att det pep, men hosta?? Inte hostade han där. Snabbsänkan var bra. Blodtrycket väldigt bra och det var syrsättningen också
Nu är dr teori att han har kool!  Han feströkte som ung, för så där 40 år sedan. Jaja. Annica påminde om att han faktiskt har jobbat i svin-och fårhus. Han var runt på en massa kvarnar och malde mjöl när han doktorerade. Kanske har det påverkat lungorna mera än feströkandet. Nåja, än har han inte fått diagnosen kool, bara remiss till undersökning.
 
På åkern utanför köksfönstret går två tranor. Tvätten torkar dåligt i det snöblandade regn som kommit i dag, men jag hoppas på morgondagen. Jag har konstaterat att påsken är över och det är dags att ta bort påskdukarna och byta färg i badrummet. Nu skall det bli blått.
På hemvägen från stan köpte jag plantjord, så i morgon hoppas jag kunna plantera mina penseer.
Jag återanvänder gårdagens bild för min mobil hade laddat ur och nu vill den att jag skall knappa in någon pinkod och vad har jag för kod där tro??.
Känns som om liver berstår av koder.
Bankomatkortet, bensinkortet, bankid, ICA kortet, mail, swich, frissan, tv4play....mm mm. Hur farao skall man kunna hålla ordning på dem alla??..
 
Trevlig helg önskar jag er alla
 
Blåzza har varit väldigt orolig i kväll Hon har stått på kökssofan och ömsom skällt som en galning och ömsom ylat. Jag vet inte hur ofta jag släppt ut henne, men hon har kommit in när jag ropat, utom sista gången. Då var det ett väldans liv på båda tjejerna och jag ut för att få tyst på dom Då inser jag att det är ett väldigt liv på rådjuren De skäller som bara den borta i skogen. Inte konstigt att hundarna reagerar.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0