Reflektioner kring ekonomi

Häromdagen när jag var i stan köpte jag ett par nya byxor. Ett par lite snyggare ljusa byxor. Jag funderade "länge" för behöver jag dom egentligen?? Dom är ju lite dyra? Nå jag slog till
 I dag var jag i stan och då tankade jag. Det gick i mycket bensin och den kostade nästan lika mycket som mina nyköpta byxor, men det var inget att tveka om. Bensin måste jag ju ha. Är det inte konstigt? Bensin måste vi ha oavsett pris, men byxor är för dyrt.
Jag minns en diskussion med mamma för många år sedan Jag tyckte hon skulle skaffa nya glasögon för hon började se så dåligt. Det är så dyrt med glasögon sa mamma så jag försöker vänta lte. Då sa jag att jag visserligen tycker att glasögon är dyrt, men dem använder man vareviga dag, så utslaget pris/dag blir inte så högt. Om vi kollar i våra garderober så har vi en hel del kläder med betydligt högre pris/dag. Det höll mamma med om och hon skaffade nya glasögon väldigt snart efter det. Lite så är det med dagspriset på bensinen och byxorna jag köpte. Priset/dag för mina byxor blir inte alls så högt som priset på bensinen/dag.
 
Jag var tvungen att åka in igen med min ena hörapparat   Nu är den på lagning för tredje eller fjärde gången. Det är så jobbigt när den väsnas och skramlar så då stänger jag av den. Jag har fått låna en hörapparat att använda när min egen är trasig!!!! men den är både större och i annan färg och jag tycker inte att det skall behöva vara så.
 
Väl hemme igen så har jag klätt av Blåzza en del päls. Hon tyckte det blev så jobbigt när jag plockade päls på benen så då nöp hon mig. Efter att jag haft ett riktigt allvarligt utvecklingssamtal med henne visste hon inte hur väl hon ville mig. Hon pussade och pussade och jag kunde tom plocka bort en massa päls i rumpan på henne medan hon slickade mig
Det här var på ett tidigt stadium när hon krånglade som mest Då rullade hon ihop sig för att inte blotta mage och rumpa.
Det finns mera päls att ta bort på henne, men mina fingrar orkade inte med mera i dag så vi får fortsätta i morgon eller i helgen.
 
De är härligt att ha tvätt på tork ute. Det kan jag ha tack vare att ingen är pollenallergiker av oss. Det skriver jag som har nyst nästan hela dagen. Pollenallergi??
 
Här tillbringar Blåzza mycke tid i solen. Själv är jag inge soldyrkare, men det är Blåzza. JAg tycker om solen, men jag tycker inte om att ligga eller sitta i solgasset
 
Har just hört att Sara Danius har avgått som sekreterare i Svenska akademin och lämnar sin stol. Just nu plingade det till i mobilen och även Katarina Frostensson lämnar sin stol. Finns Svenska Akademin kvar?? Kommer det att delas ut något litteraurpris i höst tro?
Det händer mycket i sandlådan
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0