Teknikstrul

Så hade då telefonen laddat ur och jag gissar att det var därför som den ville att jag skulle slå in pinkoden.
Alltså var jag tvungen att efter morgonpromenaden ta en tur till Telia. Nu har jag ny pinkod, och billigare abbonemang, som dessutom inte är bundet. Det var nog en mening med att pinkoden försvann.
 
Allan tycker att det kliar på kroppen och eftersom jag bytt tvättmedel så kan det bero på det. Jag köper alltid parfymfria kulörtvättmedel och brukar välja mellan två sorter, men nu bytte jag. Om nu klådan försvinner när jag byter tillbaka så har jag fyra paket till någon annan som tvättar och inte är så "kinkig" som Allan.
Jag skulle köpa skurtrasor också, men nu funns bara microfiberskurtrasor. I alla fall hittade jag inga andra. Tur att jag känner för att byta frottehanddukar. Nu kan några gamla bli skurtrasor och jag får nya handdukar. Bra va??
 
Allan började må illa när vi var på Gränby så jag avstod från tygaffären och en annan affär som jag gärna tittar in i när jag är på Gränby.
Vi skulle tvätta bilen när vi åkte förbi en tvättomat. Ja så vet ni hur det är med mig och teknik. Det är klart att jag skulle råka ut för teknikstrulet. Det kom en flicka och bytte kvittorulle och sedan fungerade det inte. Efter att ha trixat en stund sa hon att jag skulle gå in och betala för tvätt. Efter att ha stått i kö en stund var det min tur, men eftersom apparaten inte fungerade kunde jag ju inte slå in den kod jag skulle få när jag betalat, så jag blev utskickad igen.. Långt om länge löste det sig och under tiden hade kön växt med många bilar.
FÖRSTA gången jag kör in i en tvättomat. Känner mig riktigt stolt. Varför vet jag inte för det var inte svårt.
 
Ännu ett bevis på att bilen blev tvättat. Ni vet ju inte om det var jag som körde. Jag kanske bara luras.
 
Allan mår inte alls bra av Cocillanan han fick. Han mår riktigt illa. Han kräks och han sover. Lammstek och potatisgratäng var inget för honom i dag. Däremot tyckte Ronja att det dög åt henne.Hon skällde så ni kan inte ana. Om detta är hennes nya beteende så tror jag att hon får isoleringscell när vi äter. Hon började vid våfflorna häromdagen och som sagt när vi la ner besticken i kväll så startade hon. (Allan åt LITE mat och nu sover han igen)
 
Jag har sytt en del i eftermiddag och när jag då lyfte blicken så flög en trana på låg höjd utanför fönstret En stund senare var det en hel flock. Svanarna har också hälsat på. Jag kan inte bo bättre med naturen utanför fönstret
I går kväll så skällde Blåzza som en tok på kökssoffan så jag släppte ut henne. Då hörde jag att rådjuren skällde bakom Cissis. Hon är vaksam den lilla.
 
Nu tror jag vi måste säga att våren är här Tranor, svanar, tussilago. lärkor, tofsvipor. Jag har hängt undan min tjockaste vinterjacka, för även om det kan bli bakslag blir det inte så kallt. Mina kängor är putsade och insmorda inför höstens hundläger.
Fortfarnde är jorden frusen i mina blomlådor så det gick inte att plantera i den, men jag klippte bort enriser och ljungen så det ser lite städat ut i alla fall.
Nu tar jag mitt sye med mig till nyheterna och smartare än en femteklassare eller vad programmet heter
 
Trevlig helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0