Vårvärme

I dag var det mysigt att plantera alla penseer som jag köpte häromdagen.
 
Det gick inte att plantera i cementrören och blomlådorna på planket. Där är jorden frusen fortfarande. Krukan vid vägen fick jag byta ut till en som stått inne. Nu är det vårfint. Att pyssla med plantering medan tranorna flyger över huvudet och trumpetar är jättemysigt. Nu hoppas jag att min Lilla Blå inte gör som förra året när hon grävde upp penseerna.
Fortfarande är det fruset i backen så det dröjer ett tag tills det går att kratta. Den som väntar på något gott... NEJ nu blev det fel!  Jag gillar inte att kratta!! Jag gillar däremot känslan när det är krattat.. Alltså helst skall någon annan göra det. Min pappa tyckte inte heller om att kratta men han kunde gå runt i trädgården hela dagen med en kratta. Tog ett par tag här och ett par tag där. Så gör jag också. Krattar där jag vet/tror att det kan komma snödroppar/scilla. Det går ju så fort tills det nya gräset vuxit igenom det gamla, så  det där med krattning är kanske inte så viktigt?
 
I dag har Ronja och jag varit på promenad med airedalekompisarna. Vi var 8 airedales. Några har varit med länge, som Ronjas moster Ebba
Vi promenerade längs en lång trä"brygga" längs vattnet i trakten av Skarholmen. Det var så skönt i solen och vi satt länge och fikade på trädäcket. Det finns mycket att prata om när vi träffas.
 
 
Ronja vilade sig när vi kom hem.
 
Blåzza har inte tid att vila. Hon måste hålla koll på allt som rör sig på vägen och åkern.. Katten, räven och en och annan människa på vägen.
 
Har ni känt att det doftar vår??  Nu gäller det att njuta varje sekund.
OM SMHI håller vad dom lovat så blir det regn i morgon. I så fall försvinner säker den sista snön.
Aprilasnö är fåragö sägs det ju. Vet inte om det gäller snö som kommit tidigare, eller bara snö som faller i april.
Jag är nöjd med den snö som vi haft i vinter och vill inte ha en endaste flinga till.
Nu njuter jag av min Snöflinga från Kråkhult


Kommentarer
Postat av: Monica

Vilket trevligt och mysigt pensionärsliv Kristina - bara att kunna följa alla nyanser i årstidsväxlingarna, tänk om man kunde få lite vårledigt från jobbet ... kram

Svar: Ja du. Jag kunde ju ta ut mina elever och undervisa i skogen. Byskolor har sina fördelar.
danvikstjejerna.blogg.se

2018-04-10 @ 20:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0