Ett mysterium

Varmt, om än inte lika varmt som tidigare, för det har hållit sig under 30 grader och det tackar vi för.
När vi åt frukost så hörde vi hur det lät i kaminen. Där var en liten fågel. Vi stängde alla dörrar till rummen och öppnade luckan. Allan plockade bort allt papper som jag stoppat in där, men fågeln var borta. HUR hade den tagit sig ut eller var fanns den?? Vi åt vidare och om en stund så hoppade en sotig liten pilfink ut på köksgolvet. Det tog inte lång stund innan den hoppade ut genom dörren och försvann i naturen. Frågan kvarstår HUR hamnade den i kaminen?? Genom skorstenen eller var det en unge som tagit sig in från boet som finns vid taknocken??
VAR gömde den sig när vi öppnade luckan?? Mystiken tätnar men vi lär inte få något svar.
 
Jag tyckte det var varmt och onödigt med promenad så jag bestämde att det var rastning på tomten som gällde i dag. Det tyckte inte Ronja. Hon var hektokig. Skällde, krafsade på oss, for runt, skällde... Till sist gick hon och hämtade sin sele och kopplet och gav mig Hur hon fick det av kroken fattar jag inte men bevisligen så gick det. Sedan gick vi en tur till Storhagsvägen men Ronja nosade inte en enda gång på backen Hon bara gick flämtande vid min sida med näsan i vädret. Kanske stolt över att hon fått som hon ville. Hon har svårt med orken. När det blir lite svalare så skall jag ta henne på ett besök hos våran Per. Kolla lite hjärta och lungor och kanske njurar Hon har fått daglig medicin ganska länge nu. Dock, när hon fått på sin sele så far hon ut och rusar runt trädgården När jag kommer ut har vi dragkamp en stund innan det är dags med promenad. Då är hon ung både i kropp och sinne
 
 Hemma igen satte jag på henne kyltäcket
 Det är lite cirkus när den skall på, men sedan så tycks hon uppskatta den
 
"Alla" människor tycks handla på nätet Jag har testat någon gång tidigare och nu igen Jag har väl berättat om alla märkliga grupper som jag hamnar i och går ur. En grupp som jag stannat kvar i någon vecka är hundtillbehör. Jag satt och kikade lite, innan jag skulle gå ur och hittade en regnväst till Blåzza för 25 kronor Den köpte jag i går och i dag kom den med posten. Hon fick prova den.
 
Det syns väl tydligt vad hon tyckte om det. Nu har hon både polisväst. lusekofta från Norge och regnväst Jag som ALDRIG skulle köpa hundkläder!! Sedan är det ju inte säkert att hon behöver använda kläderna. Kanske i Grövelsjön på lägret i september om det regnar mycket. Där är vi ju ute hela dagarna oavsett väder.
 
Vi har också stoppat nötkött i frysen. En bit av ett djur som det inte finns vinterfoder till. Det är ju bra för oss men stackars alla djurägare. Hur kommer framtiden att se ut. Hur många slutar i år. Hur kommer det att påverka köttutbudet i affärerna i framtiden. Hörde i dag från en anställd i en ICA-butik att det är svårt att sälja svenskt kött på grund av priset. .Någonstans måste det vara ett allvarligt fel i systemet när det är så mycket billigare att köpa kött importerat från ex Brasilien?
Nej jag orkar inte skriva mera om eländet. Det är inte bara böndernas problem. Det är hela svensak folkets problem.
Om krisen kommer!!-     Den är redan här !
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Monica

Ja du Kristina, krisen är redan här, hörde på radion idag att det dessutom är stor klimatpåverkan om vi äter nötkött, särskilt om de går fritt och betar, det bildas då en gas i förvandlingen av gräs till energi som inte är bra för oss... man blir inte klok på detta!

Svar: Nej Jag har också hört det, men vad skall vi äta?? Det här med KRAV/ekologiskt skall ju vara så bra för miljön. Grannen har KRAVodlig och jag undrar hur bra för miljön att han timme efter timme sitter på traktorn och spyr ut dieselångor. Hur mår jorden av att packas av tung traktor?? Nej man blir inte klok på det här med farligt-ofarligt. Det är väl bara att konstatera att det är farligt att leva
danvikstjejerna.blogg.se

2018-08-03 @ 21:25:39
Postat av: Monica

Gasen är inte bra för miljön, ska jag förtydliga!

2018-08-03 @ 21:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0