Frufridag

 I går hade jag frufridag igen. Carolina, vännen och nästangrannen hämtade mig på morgonen och så drog vi norrut. Vi skulle hämta hennes barn som varit en vecka hos sin mormor. Vi hann att prata massor på vägen upp. Vi är i olika generationer, men det känns inte så. Vi har så många gemensamma erfarenheter och kan både skratta och gråta tillsammans.
Sitter just nu och tänker på hur mycket kennel Bombax har tillfört mitt liv. Inte bara vår underbara Blåzza och hennes uppfödare som blivit vänner. Jag har också träffat andra hundmänniskor på kurser i Bombax regi . Människor som blivit mina vänner. Jag är så tacksam för det.
 
Tillbaka till gårdagen. så småningom så kom vi fram och möttes av stora kramar från Vendela och Dante. Så härliga ungar som jag gläds åt att ha i mitt liv.
Vi bjöds på god lunch av Carolinas mamma innan vi guidades runt i trädgården av Vendela
 
Dom två nedre raderna passar bra i min trädgård, som väl inte ens kan kallas trädgård?
 
Röda skyltar betyder giftig växt.
 
Ett litet fågelbo
 
Så annorlunda färg på barken. Syns inte så bra på bild utan borde ses på avstånd
 
Vacker frukt fanns det i massor. Vad kallas den här färgen?
 
Här växer massor av C-vitaminer som skall skördas senare i höst
 
Jordgubbar med vacker bakgrund
 
Det fanns massor av vackra och spännande växter i trädgården, både ätliga och som ni sett på en bild giftiga.Som ni säkert förstår är bilderna bara ett mycke litet axplock av allt som växer och frodas där.
 
Efter rundvandringen handlade vi i Vendela och Dantes affär
 
 
 
 
Efter kaffe och ostkaka på squach med sylt och grädde vände vi söderut igen
Gävlebro var ett trevligt rastställe, Spännande att bilarna åkte under huset där vi satt.
Från Gävlebro tog det inte så lång stund att komma hem. En jättemysig dag i trevligt sällskap.
 
 
Hemma igen plockade jag lite  Tittade på kycklingarna . Fick senaste nytt av Annica. Tittade lite på tv och njöt vacker kvällshimmel.
Carolina skriver ofta på bilder som hon lägger ut :Älskar platsen där jag bor. Det gör jag också Jag älskar platsen där jag bor.


Kommentarer
Postat av: Monica

Tack detsamma Kristina (och Carolina) - hundarna har verkligen hjälpt oss att hitta varandra och vår vänskap - kram

Svar: Kram
danvikstjejerna.blogg.se

2018-08-11 @ 21:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0