Spår och fotboll

Nu har verkligen hösten kommit. Vi frossar i äppelkakor och pajer med äpplen och längtar efter at få börja med mössa och vantar
 
I går gick vi ett öppet spår. Vi gick och gick och gick. Efter spårläggningen hade det kommit 8 mm regn och precis före 3 mm. Vet inte om jag kan skylla på blötan att det gick åt skogen. Vi var blöta in på bara skinnet både Blåzza och jag. Efter en liten stund fick jag ta av mig glasögonen för det dröp massor av vatten från träden. Jag är inte blind utan glasögon, men skogspromenader är inte den bästa sysselsättningen utan sehjälpmedel. Över diken och stockar och genom tätningar. Nej det var ingen rolig dag
 
I dag har jag städat lite och varit på fotboll med Thea
Thea med nr 8 på ryggen gjorde tre mål och gav Iron vinst med 3-2 över Alsike Grattis till duktiga tjejer i en jämn och spännande match
 
Det är cykelfest i Skuttunge i kväll och Annica och Otto bjöd på kräftor och västerbottenpaj på första stoppet. När gästerna cyklade vidare till huvudrätten på nästa ställe fick vi både paj och kräftor med tillbehör Så gott.
 
En väldigt vacker kväll innan regnet kom
Jag skulle vilja lära mig att beskära bilderna så att bara molnen kom med och ni slapp se resten Jag älskar moln Så många färger och former
 
Nu är utebelysningen tänd och det är dags att inför hösten plocka fram ljuslyktorna och tända en massa stearinljus. När det inte regnar kan jag tända värmeljus i mina blommor ute  också.  Så mysigt. Jag älskar hösten. Både de klara dagarna, den höga kyliga luften. dofterna, mörkret. ljusen och alla höstfärgerna. När vi vinglade runt i spårskogen i går snubblade jag förbi en massa Karl Johansvamp. Det kanske finns sådana i den här skogen också, men jag inväntar Trattisarna. Dom är så supergoda och så himla roliga att plocka. Förra hösten började jag träna Blåzza att hitta dom. Det skall vi fortsätta med . Inte för att jag skall hitta utan för att det är bra nosträning för lilltjejen
 
Fortsatt trevlig helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0