Det är inte kvällsmackorna

Nej i dag fick jag svart på vitt Det är inte mackorna som jag trycker i mig på kvällarna när livet känns svart som gör att jag är överviktig. Nej det är all välling jag fick som barn Vetemjölsvälling. För er som inte vet vad det är så är det tunn vit sås. Mjölk som man kokar upp och reder av med lite vetemjöl utrörd i lite mjölk smaka av med lite salt. Ärligt talat så minns jag ingen annan frukost  än den äckliga vetemjölsvällingen( Jag har försökt lära mina barn, elever och barnbarn att det inte finns någon mat som är äcklig. Det finns bara mat som är mindre god. Men vetemjölsvälling ÄR äckligt!!!)
Hos farmor som hade gård och tillgång till ägg ( de var ransonerade i Göteborg där jag bodde) vispades det i en äggula. Jag säger bara äggsnoddar. Hu så hemskt!!
 
 
Tänk om min mamma hade levt, då skulle hon fått veta hur rätt jag haft i alla år Vetemjölsvälling skall man inte utsättas för!! 
 
I dag har det varit härligt väder -1 och sol Tjejerna och jag tog en lång promenad runt hjorthagen och dom njöt naturgodis Alldeles färskt.
Så väl vi behöver solen nu. Tröttheten riktigt flyger bort när solen skiner. 
 
Lite sy och sticka och lunch på resten av ansjovisrullen från i lördags. Kaffe med en pepparkaka. Korsord. Så mysigt.
Sen blev det inte lika roligt. Allan hade tid hos doktorn i em Mörkret smög sig på, men inte cykelljus och reflexer. Det borde finnas MASSOR av poliser ute i studentstaden och Kåbo och bötfälla alla cyklister som far fram i hög hastighet utan ett enda synligt tecken på att dom finns. Fotgängarna är inte mycket bättre i svarta kläder utan reflexer, men dom är ju inte riktigt lika snabba som cyklisterna
 
Det här kortet tog jag från bilen medan Allan var på apoteket. Det vore mysigt med balkong där man kan ha ljusslinga. På vårat låga hus skulle det nog se bra konstigt ut med balkong så jag tror inte att jag skall be att Otto låter bygga en till oss
 
Den här bilden fick Allan från Länsförsäkringar i dag. Det är inte våran Elsa, men oj så likt. 
 
Kan någon gissa vad jag skall göra nu??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0