Dagen M

I går var det dagen M. M för Microvågsugn.
Det var evigheter sedan vi köpte vår första micro. Vi köpte den i järnaffären i Moheda, en affär som Allan alltid skulle besöka när vi var i Småland. Det var en gammaldags järnaffär som hade allt som en bonde behövde och som alla andra också behövde. Pojkarna var små och henrik övertalade sin pappa om att vi skulle ha en micro. Han hade kompisar som hade och det var sååå mysigt att värma korv med bröd i micron. Ja ni fattar?!. Biträdet övertygade far och son att vi behövde en speciell burk att poppa popcorn i, så en sådan skickade han med.
När vi flyttade till vår nya bostad tyckte jag att det kanske var läge för en ny micro, men Allan är ju smålänning, så den dög bra.
För ett tag sedan så började den låta och jag ville återigen skaffa en ny, men Allan satte den på arbetsbänken och dessvärre tystnade den då. KAnske insåg Allan att det inte gick att ha den där för plötsligt hade vi ingen arbetsbänk och det var svårt att komma åt att använda den. I går så skulle vi omedelbart skaffa ny micro!!
När jag tyckte att vi inte hade tid riktigt så fick jag ändra mig!! sagt och gjort
. Efter att Allan lämnat prover hos doktorn och jag hämtat mina nya skoinlägg så åkte vi till ELON. snabbt och lätt köpte vi med en micro och nu står den på vårt lilla frysskåp
 
 
Medan jag var på syförening packade Allan upp micron och nu står den där. Den gamla är just nu på väg till sopåtervinningen.
 
Ute är det grått och trist. Blåzza ligger som vanligt under värmefläkten I natt har hon för första gången legat under mitt täcke.
Ronja kollar utsikten och så snart jag skrivit färdigt så skall vi promenera en bit.Det är bara -5 , men jag gissar att det är lite halt. Kanske har det kört en sandbil förbi. Det vore ju toppen
Jag som aldrig skulle ha kläder på mina hundar sätter nu på både Ronja och Blåzza. Ronjas rygg kräver värme och ruggugglan ser ut att njuta av sin Norgekofta
 
 
 
I dag har vi för första gången på länge besök av vår "hackspets" Det är så roligt
 Vår "örn" såg jag i går men den kunde jag inte fotografera. Det är den där lilla fågeln som vi ser ibland som jag inte vet vad det är. Den har ljust huvud och mörk kropp och är stor som en pilfink.
 
Nu skall jag ta en promenad
Ha en bra dag alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0