Emma 13 år

Tänk så tiden rusar Jag minns så väl när Emma kom till världen. Allan och jag var på Cuba med lantbrukare från Västergötland. Det var en spännande resa där vi fick uppleva en massa som inte var turistigt utan speciellt för bönderna som vi åkte med.
Jag visste att det var en baby på gång och ringde Henrik för att kolla läget. Helena svarade och berättade att dom redan var hemma. Det känns inte alls som om det var 13 år sedan
Tårta
 
semlor och dessutom en massa som inte fastnat på bild Väldigt gott var det. Som alltid härlig gemenskap. Två av Helenas bröder var också där tillsammans med sina sambos. Jag minns Jonas och Robert som två små lintottar som gillade kakor. Nu är det två stora killar och Robert skall snart bli pappa. Vad tiden rusar.
 
Så småningon  var det dags att åka hemåt. Jag glömde min mobil; Jag gissar till mina söners stora glädje. När jag laddade upp bilderna på datorn var det en hel del bilder som jag inte kände igen Här kommer ett urval:
 
Tror det räcker så för att ni skall förstå. Varför bilderna inte är på rätt håll vet jag inte och det kan väl kvitta. Ni ser ju buset i dom i alla fall
 
I går kväll hade Emma tjejkalas och Thea var där. Då lär jag har varit på tapeten. Emma och Thea berättade för de andra flickorna om sin farmor som både bloggar och snappar och har instagram. Gissa om jag blev lite mallig när jag fick höra det.
 
Mina ögondroppar var slut och det gick inte att köpa dem på Apotea.se för de är kylvara. Alltså fick vi stanna på apoteket för att köpa ut dem. Jag skall byta flaskor den 15 varje månad så det var hög tid att ta till de nya flaskorna. För första gången på alla år fick jag orginaldropparna, de som står på receptet, och dom är inte kylvara!!
Storhandling på MAXI och sedan hem till tjejerna Ronjas tass ser inte sämre ut än i morse. Det torkar ju fortare ut nu när jag klippt bort en massa päls.
Smilla är hos Matilda. Hon dricker massor och kissar massor. Hon har tom kissat inne. Något är fel så på måndag ringer jag till Per och ber att han tittar på henne. Är det dags för livmoderinflammation eller njurfel tro?? För övrigt är hon pigg, men hon måste undersökas. Jag har reagerat för att hon kissar mycket mera än de andra när vi är ute. Lika ofta, men volymmässigt mycket mera. Det är tur att Matilda lånar tjejerna ibland. Det var hon som upptäckte att Nessie var sjuk och nu reagerade hon på Smilla.
Vi får se om Ronja också behöver bli ompysslad av Per.
 
På väg till Emma tittade jag in på biblioteket i Stenhagen Vilken värld!! OJ!! MASSOR av böcker som jag vill läsa. Det får bli flera besök där Bokbussen i all ära, men ett riktigt bibliotek...
Fast det är väldigt mycket enklare att gå till bokbussen som stannar vid brevlådan än att köra drygt två mil till biblioteket. Kanske skall testa biblioteket i Björklinge Det lär vara nyrenoverat och dit är det bara sju kilometer. Nåväl nu har jag laddat med böcker så jag klarar mig ett bra tag.
 
Samtidigt som jag bloggar tittar jag på Mello. Förra veckan valde jag Carmen på tvåan men den här veckan  blev det Mello. Som den morderna farmor jag är måste jag ju hänga med, fast nog känner jag mig väldigt gammal när jag tittar.  Det har sagts att denna veckan skulle det vara flera bra låtar som säkert har chans på stora tävlingen. Undrar vilka dom tänker på då.
 
Nej nu släcker jag ner tekniken och tänder läslampan och öppnar en bok. Det blir Åke Edwadssons Vänaste land. Göteborg är platsen för handlingen JAg hör redan ljudet av skramlande spårvagnar
 
Trevlig kväll!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0