En helt vanlig lördag

Vi har blivit allt mera bortskämda med mysmorgnar tjejerna och jag men det är ju inte nyttigt att stressa, eller hur
Blåzza verkar helt återställd. Efter att ha tillbringat dagarna under värmefläkten och knappt brytt sig om när det var våffeldags, så har hon intagit köksbordet igen. Det måste väl tas som ett hälsotecken??
Dessvärre tror jag inte på att minska på Ronjas medicin. Det är svårt att beskriva hennes beteende, men jag känner att det inte är bra. Det får bli ett samtal med våran Per om hur vi skall fortsätta med tabletterna.
 
I dag spelade Thea innebandy i Björklinge
Mamma och Wilma fanns bland publiken
 
Det slutade oavgjort efter en spännande match med mycket spelglädje. heja BBK!!
 
Hemma igen tillbringade jag dagen vid skärbord, symaskin och strykjärn med avbrott för mat oc fika. Kvällen avslutades i tvsoffan med nyheter och Carmen
Det var väldigt konstig scenografi. En massa stooora spelkort som dom gick på och under och bakom och... Föreställningen spelades utomhus i regn och blåst och eftersom det fanns en sjö (eller å) så dränktes Carmen av don Jose´. Sorgligt, men man vet ju att hon dör. Det är ju opera!
Musiken är så fantastisk och jag kan höra på den hur ofta som helst och att se Carmen kan jag inte få göra för många gånger
Jag hade sett att Carmen skall visas på Göteborgsoperan i juni i år, men vid närmare undersökning så är det balett med delvis nyskriven musik, så den passar jag. Balett klarar jag mig väldigt bra utan. Det är en konstform som jag inte lärt mig att uppskatta.
 
Nu skall jag hämta in en....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0