En torsdag i februari

 
Jo visst får jag plats om jag anpassar mig lite. Jag skall inte tjata mera om hur jag anpassar mig efter mina hundar när dom ligger i min säng, men det är otroligt så mycke plats den Lilla Blå tar.
 
Efter morgonsysslorna så drog vi till Audionova. I väntan på "hörseltanten" läste jag på ett "plakat"
HÖRSELSKADAD!! VARFÖR heter det så?? Mina hörselceller är slitna. Inte pga höga ljud, för det har jag aldrig uppskattat. Slita på grund av ålder som det mesta annat som är gammalt. Men mina gamla jeans är inte skadade, dom är slitna. I alla fall säger inte jag att jag har ett par skadade jeans.
Visst kan jeans drabbas av skada av färg eller sax eller annat, men de paren jag har nu är bara gamla och slitna (förutom det paret som är nyköpt). Men hörseln är skadad om man skall tro audionova. Sannolikt är det bara att gilla läget.
 
Fika med semla på Gränby. Inköp av fiskbullar till den festmåltid som Thea har beställt vid tillfälle. Inköp av solrosfrö på Blomsterlandet som just nu har extrapris. Däremot fanns inte en enda Ronjapelargon. Så mycket jag ångrar att jag inte försökte övervintra dem jag hade, men det är väldigt lätt att vara efterklok.
 
Levererade Ronja till bussen i Björklinge dit Matilda, Elin och Kvittra kom för att hämta henne. Nu är hon på semester i stan och blir bortskämd. Hennes tass ser fin ut och hon behöver inte tratt längre.
Hon har varit på Landing, men jag vet inte om hon fick något fika eller om det bara var Matilda och Elin som fikade
Jag har fått många fina bilder på snapchat, men jag jag vet inte om det går att spara dom för att använda i bloggen.
 
Thea och jag har gjort en utflykt i Skuttunge i underbart solsken för att samla material och  ideer till konstutställningen. Det står i församlingsbladet att det är tavlor som skall hängas, men det är mycket felvisande. Konst är så mycket mera än tavlor. Naturen till exempel har gott om konst om man bara håller utkik.
 
Till middag år vi stekt fläsk med potatis och smålandsdoppa och lite lingonsylt. Husmanskost är  gott konstarerde vi.
 
Blåzza har letat doftgömmor och belönats rikligt. En hög godis hade jag glömt kvar på köksbordet och dem behövde jag inte be henne nosa upp.
 
Ett underbart ljus på himlen när jag skjutsat Thea till Björklinge
 
Nu njuter vi underbara dagar och ser fram emot tussilagotid. I Sunnersta blommar snödropparna längs Malins husvägg. Så njutbart. Någon sådan vägg har inte jag. Mina snödroppar växer i gräsmattan och har fortfarande ett djupt snötäcke över sig.
 
På köksbordet ligger ett brev till Ronja. Det får hon öppna på sin födelsedag på lördag Tänk, hon är redan sju år min älskade Kråka
 
Måste bara berätta att det var FYRA!! korpar som kalasade på en död hare på Örkegärdet. När jag var barn ville jag ha en tam korp som pojkarna som bodde granne till min farmor. Jag var mäkta imponerad och kunde inte förstå att mamma oc pappa sa bestämt nej. Tänk att ha en tam korp på axeln, visst vore det häftigt??!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0