Snö, snö och åter snö

En hel vecka har jag oroat mig för tandläkarbesöket. Det är en vecka sedan som jag bet sönder en tand--på en skiva mjukt bröd!!
Mentalt har jag förberett mig och bestämt att den här gången skall jag ta bedövning. Jag kommer att fixa det!! På ett ganska tidigt stadium med min tandläkare så berättade jag att om bedövningar tyckte jag inte. Då gjorde vi en överrenskommelse. Han tyckte det var bra för mig att veta att dagens bedövning inte är lika hemsk som den jag fick när jag var ung. Jag ger dig en spruta och om det är så otäckt och sitter i så länge som du tror, så får du dagens behandling gratis.
Han bedövade och jag betalade. Det säger väl allt?? Sedan dess har det inte behövts någon bedövning. Nu visste jag ju att i dag så var det dags.
Så kom jag in och satte mig under lampan sol. Tandläkaren kollade på tanden och sa: Det där fixar vi lätt.
Med bedövning, sa jag
Är du sjuk?? Du vill väl aldrig ha bedövning??
Nej, men i dag kommer det att göra ont!!
Jag börjar och om det gör ont talar du om det så bedövar jag
Sedan borrade han lite, och lite till. Satte på gjutform. Fyllde. slipade
Klart!! Helt smärtfritt! Helt fantastiskt. Dessutom hade jag lite rabatt kvar att utnyttja, så det som jag trodde skulle kosta skjortan kostade en tusenlapp. Ibland blir man positivt överraskad
 
Ute på gatan skulle jag avsluta parkeringen och ser att jag fått sms från Ulrika som glömt sin handväska hemma i Björboholm och behövde pengar. Så praktiskt att jag var vid Wasahuset och Ulrika på väg till BMC. Jag plockade upp henne, vi hittade en bankomat och så var hon "med pengar" igen. Vi hann byta några ord och det är alltid lika mysigt när vi får en stund tillsammans. Det blir inte så ofta, men när vi träffas har vi en del att prata om.
 
Så åkte jag hem och åt lite innan Allan och jag åkte till stan igen. Det är inte vanligt med två stadsresor på samma dag. Vi brukar plocka ihop alla ärenden på en gång, men ingen regel utan undantag
Nu hade det börjat snöa och vi fick riktigt ta sats för att komma igenom snödreven. Kanske mest mentalt, men i alla fall. Efter lite prat med kompisar och besök på audiologen skulle vi köpa ut Ronjas medicin. Sist hade dom på  Kronan vid Willys. Det hade dom inte i dag. Vidare mot Hjärtat i Gränby norra?? Där hade dom, men där syntes inte gatorna så jag körde där jag tyckte det gick att köra och..
En traktor backade i full fart och det var tur att jag hann se det och backa undan. Bilen hade inte mått bra av det mötet.
Ett nytt våffeljärn köpte vi på Elon och mjölk på Citygross. Jag kommer inte överrens med den affären, men många säger att den är SÅ bra, så kanske jag måste göra ett besök när jag har gott om tid.
Sedan körde vi hem. Jag satt framåtlutad och stirrade efter vägen Det var en bil framför mig men det gick inte att köra för nära för då fick jag en massa snörök som skymde sikten. Det var ingen rolig hemresa. Snöröjning, vad är det??
 
Jag har tagit en bild på snön och tjejernas fotspår, men jag besparar er den. Säkert har ni tillräckligt mycket snö utanför era fönster
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0