Tiden rusar

Jag fattar inte var tiden tar vägen. Plötsligt är det tisdag och inte bara det, det är tisdag kväll.
De senaste dagarna har jag roat mig med nål och tråd. Inte så mycket att visa men snart kanske. I måndags kväll var jag på stickcafe och sydde!! Jag sydde kant runt en duk som har legar "hur länge som helst" utan att bli kantad, men nu är den klar
Vi bjöds på Guns hembakade semlor och som den konditor hon är, så var dom supergoda.
I dag blev det Hemköps semlor och dom var goda dom också. JAg har rationaliserat bort semmelbak sedan pojkarna flyttade hemifrån. Att göra två semlor känns lite överdrivet
 
Eftersom Ronja har ont i tassarna,  och talar om för mig att klippa klor skall vi inte göra, så åkte vi till Tuvan och fick hjälp i em. Jag tog med den lilla loppan också. Känns nästan skämmigt, men hon är så ållik när klotången kommer fram så jag har "glömt" bort att klippa ett längre tag. Nu är det gjort! Enkelt och lättfatt
 
Jag har klätt av Blåzza en del päls. Undrar om det räcker till en kofta. Åtminstone i babystorlek??
 Om det inte vore det där med rumpa. Hon gillar inte när jag trimmar där och husse kan verkligen inte utsätta henne för något så obehagligt, så att få honom och hålla går inte
 
Det finns faktiskt fiskgratingsrester på diskbänken. Jag tänker vakta här tills du fattar att jag skall ha det matte
 
Inget arbetstecken, alltså söker jag inte!! Trevligt är det att åka till noseworklokalen i Högsta och träffa kompisar och äta godis. I kväll har vi fått nya tips om hur matte skall få mig att tycka att det är roligt igen. Hon fattar inte att jag vill kolla på alla andra Det finns dom som leker med pipdjur och dom som skäller och... Hur skall jag då kunna koncentrera mig??
 
Men före den här dagen så var det en hemsk natt. Ronja har varit såå orolig. Hon har klivit upp och ner i min säng. Stått upp i sängen. Suttit. Lagt sig på mig och bredvid mig. Lyssnat och plötsligt insåg jag att det var snön som rasade av taket. Hon hörde ljudet långt innan jag märkte något
Nu vill jag inte ha mera snö. Det var slaskigt att promenera och att köra bil, men det kan jag stå ut med Jag bor ju på landet!. Men jag vill inte ha en natt till med snö som rasar från taket.
Visst vill vi ha sol och tussilago nu??
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0