Våren på G?

I natt var det kallt, men innan vi ätit frukost och läst UNT och löst namnsdagskrysset så hade det blivit vår. Solen hade kommit fram och det var så underbart ute. För första gången på länge så gick vi mot Rosendal, på en liten byväg. När vi gick på dikesrenen var det inte halt. Det var säkert flera kilo hästskit på vägkanten och hundarna var snabba som vesslor att ta munnen full innan jag upptäckte vad dom gjorde. Viltskit är helt ok att dom äter men häst... nej   Det känns inte lika trevligt
Vi har olika bråttom när vi promenerar
 
Lite rim som gnistrar i solen. Snart kan vi börja titta efter om hasseln blommar. Våren är på G!! Kolla på himlen.
 
 
Hård skare, och som tur var, ingen el i stängslet
 
Mera vårhimmel.
 
 
Efter pannkakor, betällda av Wilma (Vill ni äta pannkakor med oss i dag??) åkte Blåzza och jag till noseworklokalen för egen träning.
Härligt. Inte någon annan hund för Blåzza att hålla koll på Hon kunde koncentrera sig på att leta doftgömmor
 
 
Jo det ÄR mjukost på doftgömman meningen är att hon skall hålla kvar nosen länge vid dofgömman så att jag hinner berömma och trycka i henne godis. Tanken är då att hon skall lära sig att stanna vid gömman och på så sätt visa mig var doften finns.
 
Här tar vi lite paus
 
 Det var dofter placerade på möbler och väggar och under och på bord och stolar. Efter att , men pauser, letat i en timma, så hade jag en väldigt trött hund.
 
Nu börjar det dra ihop sig till nyheterna på tv så jag avslutar dagens skrivande
Trevlig kväll önskar jag er all
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0