Älskade Matilda fyller 18 år

Oj så dagarna rusar. Under de dagar som gått sedan jag satt vid bloggen sist har det hänt en del.
Jag har varit hos tandläkaren så nu dröjer det förhoppningsvis ett år till nästa gång.
Eftersom han tog bort tandsten så frågade jag om han trodde att det hjälpte att bortsa tänderna på Blåzza . Jag borstar tänderna två ggr/dag och jag har tandsten. Får inte Blåzza också det, även om jag borstar? Jag gillade inte svaret, för han sa att man får mindre tandsten om man har god munhygien. Jag fick riktigt dåligt samvete för det där med  tandborstning som jag inte sköter alls på Blåzza.
 
Jag har varit och beställt nya ilägg till skorna. Det skall man visst göra vart tredje år, och eftersom jag hade ett presentkort på "utprovning" av ilägg så passade jag på, trots att det fattades några månader till tre år.
 
Jag har varit på innebandyderby mellan Sirius och Storvreta. Dessvärre förlorade blå-svart
Henrik till höger i bild
 
Det finns massor av gott fikabröd att köpa i pauserna. Jag valde en dajmbiskvi. Det har jag inte ätit förut men den var supergod.
 
Siriusmuffins!! Ja vad säger man. Om man bakar sådana här pyssliga kakor i massor, då älskar man nog både att baka och innebandylaget i Sirius
 
Blåzza och jag har varit i Noseworklokalen i Högsta. Vi träffade Malin och Saxi i tisdags också. Jag hade ingen tanke på att ta med godis. Vi skulle ju bara vara en stund för att Blåzza skulle känna att lokalen inte var farlig. Malin gav mig godis och tyckte att jag skulle leka lite och ge Blåzza godis. Skönt att ha förståndiga vänner. svansen åkte upp en liten bit på Blåzza. Att denna kaxiga varelse är osäker är svårt att förstå, men vi träffar väl för lite andra hundar gissar jag.
 
Ulrika kom och sov över en natt.
Nästa natt kom Johan och Elsa och så var dom tre.
På fredagen hade vi lite sylektion
Det blev en myskudde och dessutom lite annat smått och gott. Elsa var helt säker att det inte finns någon i hela världen som har så mycket tyg som hennes farmor. Hon känner inte någon mer kviltare!
 
Skönt att få lite hjälp när man skall sy ihop första kudden.
 
Fika
 
I fredags kväll åkte jag till Enköping för att hämta Erik som kom med tåget. Givetvis var det signalfel så Erik fick "njuta" tågresa längre än nödvändigt
 
I dag har vi firat Matilda som fyller 18 år på onsdag. Tänk så väl jag minns när vi hälsade på henne på BB när hon var alldeles färsk. Jag hade köpt med en nallebjörn och så hade jag sytt ett litet babytäcke. Så kom mormor och Svenne och Svenne hade med en innebandyboll. Jag undrade: Vad sjutton är innebandy???
Nu vet jag det och tycker dessutom att det är roligt att titta på det, om än i lagom dos
 
Huvudpersonen
 
Nu följer ett axplock av det som fanns på buffen. Superläckert!!. Det hör ju till att lägga ut matbilder på fejjan eller hur?
Vi tog en gång och så backade vi och så backade vi igen och igen... Buffe är toppen tycker jag. I dag återupptäckte jag en gammal favorit. Dadlar invirade i bacon och stekt. Hur har jag kunnat glömma det??
 
Supergod tårta från ICAmaxi.
 
Matilda och hennes bästisar Elin och Katrin. 
 
Erik som fyller 14 år i april och som har växt om mig för länge sedan
 
Wilma som fyller moped i morgon med Elsa som fyller 7 år i höst
 
Matilda med lillasyster Emma som fyller 13 år om en månad
 
Erik och Thea som fyller 13 år i mars
 
Tack Matilda för att vi fick komma på din härliga fest
 
Nu skall jag krypa till sängs så att jag inte missar uppvaktningen av Wilma i morgon bitti.  Inte missar tårtan som serveras till frukost (efter en liten macka) som traditionen bjuder på Danviken sedan 47 år tillbaka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0