Helgmys

. Undrar hur jag tänkte, om jag alls gjorde det. Jag skulle sy ett babytäcke till Afrika i ett projekt som vi har i stickcafeet I Skuttunge. 60x80 cm cirka. Jag satte igång och skar och sydde och strök. Jätteroligt hade jag och tänkte tanken att det tar en hel del tid att få ihop ett babytäcke. Så skulle jag renskära för att montera och då inser jag att jag har dubbelt för många block. (drygt)
Nu står jag inför valet att göra ett täcke till ett större barn, eller sy två små.
 
Så plockar jag med projektet Omsluten. Det som skall ställas ut i kyrkan i vår. Jag vet precis hur jag vill att det skall se ut men det blir inte riktigt så. Det ligger också till sig. Allan som är ordningsmänniska är otrolig som tolererar att jag har tygbitar och garnnystan över högt och lågt. Alltså inte bara i mitt rum. Nej, jag utnyttjar köket och vardagsrummet också.
I går satt jag vid symaskinen mest hela dagen. I dag har jag mera planerat och så har vi varit varit i Uppsala
 
Vi fick inbjudan hit av våra flickor och idag så var vi där, flickorna och vi
 
Farfar och Wilma
 
 Matilda och Emma
 
Thea och farmor
Att somliga åt semlor lär vi inte kunna förneka. De var ljuvligt goda och jag skäms inte en sekund för att jag åt en, fast det inte är fastlag än.
Ni kan inte ana vad vi bestämde när vi satt där och pratade. Vi skall gå på derby och titta på när Sirius och Storvreta  möter varandra i innebandy. Ungdomarna har berättat om hur häftigt det är när Uppsalalagen drabbar samman så det måste vi uppleva. T.o.m Allan lovade följa med och Matilda och Emma lovade fixa biljetter. Undrens tid är inte förbi.
Sirius innebandylag har en supporter som bakar JÄTTEGOTT fikabröd som säljs vid Sirius matcher: Hon gör det bara för att hon gillar Sirius sägs det, men hon måste älska att baka också.
Supergott är det så den dagen skall vi fika ordentligt.
Nu är det strax nyheter och Landet runt och lite senare Bron.
Trevlig kväll önskar jag er allesammans och en fin nästa vecka


Kommentarer
Postat av: Monica

Vilka fantastiska barnbarn 💕😍

Svar: Ja dom är underbara
danvikstjejerna.blogg.se

2018-01-14 @ 19:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0