Hjärtan

Kan hjärtan se ut hur som helst??
 
Här är mitt ena hjärta som vaktar en bit köttfärs
 
Här är mitt andra, och framför allt husses hjärta.
 
Det här förknippar väl de flesta med ett hjärta??
 
Här är en hel drös med hjärtan.
 
Nu har det varit riktig vårlikt ett par dagar. Visserligen lite kallt, men ljuvlig sol och visst kan väl hjärtan vara gula som solen?? Eller måste hjärtan vara röda??
 
 
Jag fortsätter att slänga ut julen i sakta mak. I morgon har jag tänkt slutföra det. Det skall bli riktigt skönt. Nu ser jag fram emot tussilago. Jag behöver inte ett uns snö i år. Har det inte kommit nu så kan det kvitta tycker jag. Visserligen vet jag att det är bra för alla barn med snö för det inspirerar till utelek, men för egen del så har jag slutat göra snökojor. Synd egentligen, för visst var det roligt. Att sitta i en snökoja och dricka varm saft och äta bullar var mysigt. Nej det räcker om det blir snö i november tycker jag.
 
Jag har köpt en fläkt på Clas Olsson
 
När det blev värme i kaminen fblev det en väldig fart på vingarna, eller bladen eller vad det heter. Om värmen cirkulerar bättre vet jag inte om jag har märkt än, men "alla andra" har ju en fläkt så givetvis måste jag också ha en
 
Nu skall jag försöka få Blåzza att inse att hon skall gå ut och kissa. Två kvällar har hon vägrat, och vad händer då?? Precis, då skall ut på natten. Det är ingen höjdare att sätta på sig ytterkläder och stövlar och ta ficklampa och ut och hämta henne. På natten kommer hon inte när jag ropar eller skakar på godisburken. Lite egensinning är hon allt vår Lilla Blå.
Det är väl inte egensinne, men jag undrar hur det kommer sig att hon alltid ligger mitt i min säng, när hon väljer att ligga hos mig.
Hon kommer och lägger sig och jag makar henne åt sidan så att jag ligger skönt. Så vaknar jag och då ligger hon mitt i sängen och jag ligger "ostkrok". Jag makar henne åt sidan och somnar om. Jag vaknar och ligger ostkrok runt Blåzza som ligger mitt i sängen. Det är likadant varje gång jag vaknar. HUR beter hon sig för att få mig att flytta på mig? Jag skulle vilja var en fluga i taket och studera hur det går till.
 
 
 
Nu skall jag sätta mig nära kaminen och montera min senaste mössa. Gissa färgen!!
 
Rätt!! Blå så klart.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0