Nu tar vi nya tag

I går firade husse och matte 50 år som gifta.
 
Delar av familjen samlades runt köksbordet och värmde upp med korv och bröd. Det var planerat att vi skulle ut i naturen och grilla, men människorna tyckte visst att det var något fel på vädret. Nåja, huvudsaken var att jag fick korv, och det fick jag.
 
Så småningom försvann alla människorna in till stora huset, men eftersom Matilda blir snuvig av mig, så får inte jag vara där inne. Hon skall visst ha det som fristad  i Skuttunge. Nåja. Ronja, som också var kvar hemma, och jag fick smaka festmaten så det gick ingen nöd på oss.....sa matte!!
 
Matte fick fina blommor och en ny ring av husse
 
Annica är jätteduktig på att duka fint
 
60-talsmat . Först krustad med räkor. Sedan svampgratinerad fläskfile och så päron med after eight och glass. Precis som på det glada 60-talet sa matte.
Lite senare ostkaka med tillbehör och så tårta. Lite avsteg från 60-talet med småländskt. Husse är smålänning in i märgen.
Flickorna kom in med mat till Ronja och mig. Lite i minsta laget., om ni frågar mig, men matte säger att jag är för tjock så nu skall det dras in på kalorierna. Vet inte vad kalorier är, men dra in på dom skall vi
Dom är uppfinningsrika flickorna. Matte och husse i spagat, haha!!
 
Det är det här gänget som skall gå på Gynterska.
 Det blir bara festande nästa helg för på fredagen skall dom träffas finklädda och hungriga
 
Jaa, och Ronja och jag skall vara hemma och vakta huset som vanligt.
 
Nåja, var det matte och husses dag i går så är det min dag i dag
När matte skjutsade Johan till bussen som gick från Högsta, så såg dom att det öppnat en Noseworklokal i gamla möbelhuset. Matte kollade läget och så kom hon hem och hämtade mig.
Vilket läskigt ställe!!!
 
Det var stort och det lät konstigt och det var en massa andra hundar där. Min kompis Saxi och hennes matte var där också
 
Saxi var det roligt att träffa.Vi har varit på läger i Grövelsjön två gånger och i höst skall vi dit igen. Det hörde jag att matte och Malin pratade om
 
Nåja, det var läskigt där, så jag kissade inne. Bara någon droppe åt gången, men flera gånger.
Jag som är duktig att nosa efter dofter hemma var paralyserad där och var inte alls intresserad av behållarsök eller rumssök.
Vet ni vad matte sa då?? Jo att vi skulle börja åka dit och träna!! Fröken där sa att jag behövde träna i andra miljöer, så nu är vi medlemmar i USWK. Då får man träna både med och utan instruktör.
Lite bra var det om jag skall erkänna det, för man fick våfflor där. Inte så mycket som hemma, men det är dom där kalorierna ni vet.. Väldigt goda var dom, nästan som husses. Men det var visst bara idag för att det var invigning som man fick våfflor.
 
När vi sedan kom hem så var vi ganska trötta båda två. Matte efter gårdagen och jag efter det där nosandet och  kollandet på alla andra hundar. Det var förresten en borderterrier till där. Det var en jakthund och hans matte berättade att han bet grisarna i  trynet när han träffade på dom i skogen. Så hade dom varit i Almunge i ett vildsvinshängn. Där gjorde han likadant, men den grisen kastade iväg honom en bra bit. Nu trodde matte att han inte skulle bita grisar i näsan flera gånger.
Han kom från en kennel i Västerås tror jag det var. Han var fin, men inte blå.
 
Fortsatt trevlig helg
önskar Blåzza
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0