Pappa och mammas födelsedag

Nu är julen utslängd och julkaksburkarna är tomma. I dag skulle pappa ha fyllt 99 år och mamma 93 år.
Som liten trodde jag att det var så, att föräldrar fyllde år på samma dag. så småningon insåg jag att det inte alls var så, och sedan blev det en praktisk grej att fira båda samtidigt.
I dag har flera av deras gamla vänner ringt och undrar hur jag har det en dag som denna. Berättat roliga episoder från tiden tillsammans
 
Det var fint med ljusen i snön i minneslunden. Det ploppade upp minnen från minneslunden i Säffle och även från den fina stunden jag hade med alla mina barnbarn i minneslunden på Västra kyrkogården i Göteborg i höstas.
 
Nu har jag börjat en nytt litet projekt i gult. Ett litet barntäcke som skall skickas till ett sjukhus i Afrika så småningom. Undrar om det borde vara mera färg??
 Det är så roligt att skära, sy, skära, stryka, sy........
 Det skall bli roligt att se hur det blir i färdigt skick
 
 
Det är roligt att gå ut och gå tillsammasn, för det är så det kallas??? Husse går i sin egen takt med den lilla och jag går med dom andra. Ibland samlar jag ihop oss, men eftersom jag har två hundar så skall ju "vi" nosa och kissa dubbelt så mycket. Ibland skall vi gräva också.
 
Märgben av älg är lyx. Ronja fick hålla till i köksfarstun
 
Smilla höll till i köket och Blåzza skulle ut med sitt ben. Så småningom så gömde Blåzza benet under enen och så kom hon in och cirklade runt Smilla.  Efter en stunds vaktande så lyckades hon få tag i en bit som lossat på Smillas benknota.
 
Så har dagarna gått i stilla mak. Lite sticka vid tv. Sy vid symaskinen. Lösa korsord. Njuta livet.
 
Trevlig helg! Fortfarande är det inte så ljust så att man kan låta reflexerna vara kvar hemma
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0