Rätt dag

I dag är det rätt dag!! Det är i dag som Matilda fyller 18 år och blir myndig.
Vårt första barnbarn, älskat från första stund, precis som de andra fem. Så många fina stunder vi haft tillsammans.
Minns en gång när jag hämtade Matilda på dagis och sedan lekte vi affär på en lekplats utanför huset dom bodde i då. Vi köpte låssassaker och betalade med stenar. Det kom en lite äldre flicka. Hon tittade förundrat på oss en stund och undrade vad vi gjorde. Sedan var hon också med i leken
Jag minns också när Matilda och Wilma hade fått likadana klänningar och stolt visade upp Nessie och Ronja på airedaleterriernas utställning i Uppsala. Jag skulle kunna fylla många sidor med minnen, men jag stoppar här.
 
I dag har jag varit hos sjukgymnasten och fått en massa rörelser som jag skall göra för att inte Värken i rumpan skall explodera igen. samtidigt fick jag lite rörelser för axeln. Tror att åldern tar ut sin rätt.
 
Resten av dagen har jag avslutat ett barntäcke
Ni får vrida på huvudet eller vända på datorn så att ni ser det från rätt håll
Ute faller snöblandat regn och det har börjat blåsa.
Jag hoppas att den där snökanonen som det pratas om inte kommer hit. Jag skall göra en utflykt till Örbyhus i morgon för att vaccinera tjejerna Sedan skall jag åka vidare mot Skärplinge. På vägen dit ligger en gård som säljer ärtmjöl.
Jag är på jakt efter eftermjöl också, men det hittar jag ingen kvarn som säljer Är det någon som vet om någon som säljer fetrmjöl så hör gärna av er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0