Två tappade hundar

I dag när vi gick på promenad så kastade sig Ronja ner i diket eftersom det doftade så ljuvligt där. Jag hann inte riktigt med och dessutom hade jag Smilla i koppel, så hon följde efter Ronja. Jag insåg snabbt att jag inte skulle klara av situationen så jag hastade efter ner i diket och fångade en stängselstolpe i förhoppning att klara av situationen. Det gjorde jag inte så båda tjejerna var plötsligt lösa och yra av glädje.
Dom sprang som galna fram och tillbaka och båda var stendöva. Dom närmade sig och så försvann dom. Eftersom Smilla löper kändes det inte alls bra. Så småningom kom Ronja när jag krrade på henne, men Smilla for upp på vägen, fortfarande lika döv. Som tur var så passerade hon Allan som satte foten på hennes koppel och fick stopp på hennes framfart. Tassarna var så fulla med snö så tjejerna kunde knappast gå, så vi gick hem och lät snön smälta framför kaminen. Husse och Blåzza fick promenera klart själva
 
Dom fick snö i skägget också
 
Väl hemma så satte jag igång att pyssla om mina orkideer. Den här hittade jag en liten baby på
 
En massa luftrötter
 
Vackra blommor har de flesta och alla? har nya stänglar med knoppar
I dag har jag börjat ge dem lite näring. Jag har klippt bort en massa fula luftrötter och stänglar utan knoppar.
Nu skall det snart bli av, det som jag planerat så länge, nyinköp. Hitills har jag hindrats av att de gamla har haft knoppar, men nu så ....
Jag är inte orättvis, så de andra blommorna har också fått näring i dag. När solen tittade fram fick jag en föraning om vår. Jag brukar inte börja med näring förrän i slutet av februari, men.....
 
Med posten idag kom ett jättefint täcke till Blåzza
Det är en kvinna i Norge som har stickat det. Jag tycker att hon är jättefin, men själv tycker hon att kläder är otäckt. Jag tycker inte att friska hundar skall behöva ha täcken. Ronja har eftersom hon har ont i rygg och nacke. Blåzza har fått ett nu, bara för att det är ett så otroligt fint hantverk.
 
Nu har jag tittat på På spåret och på Skavland. Nu skall jag läsa slut på Pinnocios näsa av GW Persson. Ingen bok som man behöver läsa om ni frågar mig, men eftersom jag inte hade något annat läsbart så började jag och nu måste jag ju läsa upplösningen på en ganska rörig historia. Undrar om riktiga poliser är lika osympatiska och ohederliga som Bäckström, huvudfiguren i boken.
 
Trevlig helg !!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0