Wilma fyller 15 år

Så är det dags igen. Födelsedagsfirande. Startar tidigt med skönsång, presenter och tårta
 
 
 
Supergod!! Annica som förr köpte tårtor när flickorna fyllde år, har sedan hon flyttade ut på landet börja tillverka tårtorna själv Hon är en riktig fena på goda tårtor nu. En affärside kanske??
 
Häromdagen satte Wilma upp håret på Ulrika. Det är inte så enkelt att klara det, när det skall sitta en doktorshatt stadigt på huvudet och håruppsättningen skall vara elegant. Wilma fixade det så att Ulrikas kvinnliga kollegor undrade vilken frissa som hade satt upp håret på henne.
Som ni hör finns det en del proffs på Danviken.
 
Efter tårtan var vi ute och njöt naturgodis en sväng. Det småregnade och var inte direkt mysigt. Sedan åkte vi till Uppsala och inväntade Wilma på Hotell Gillet (jag vet att det heter något annat i dag, men för oss gamlingar är det Gillet) Där fanns också Björn och Sonja och överraskade. När födelsedagsbarnet dök upp åt vi brunch. Så mycket att välja på. Varmt och kallt. Som avslut ett efterättsbord som var enormt
Som ni ser fanns det att välja på och ändå kom inte allt med på bild. När vi kom så långt var vi så mätta, så det fick inte plats så mycket av det i magen. Fruktsalladen var god. Det fick man alltid förr när det var fest. Nu vet jag inte när jag gjorde det senast, men jag skall försöka börja om med det
 
Här är vi hela festgänget
 
 Mätta och belåtna och efter en tur till Clas Ohlsson så åkte vi hem och tog det lite lugnt. Sedan var det innebandy.
 
 BBK mötte Alunda och vann med 6-2 i en spännande match
 
Kvällen avslutades med Bron på tv. Läskig och mycket konstigt som händer men Saga som huvudpersonen heter är så speciell så det går inte att låta bli att titta. Jag blir mer och mer förtjust i henne och snart är serien slut. Illa, illa tycker jag
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Monica

Vilket härligt liv i födelsedagar, godsaker, familj och tårtor, kram

Svar: Ja, det kan inte bli bättreKram
danvikstjejerna.blogg.se

2018-01-30 @ 20:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0