Dagarna går

Dagarna går utan att man gör någonting, mer än försöker stå ut med hettan. Tack och lov är kvällarna vädigt njutbara.
Kortkorta promenade tidigt mest för att titta till vår räv. Lider med alla djur Tycker inte ens att hararna hoppar lika fort som dom brukar.
Eftersom jag haft väldigt ont i huvudet en längre tid så var jag hos distriksköterskan i går och blodtrycket var för högt och pulsen väldigt ojämn. Jag fick läkartid i morse. Möttes av en läkare i shorts och barfota. Så härligt att han anpassade klädseln till den bastutemperatur som var i hans rum. En fläkt blåste så håret reste sig på huvudet, men inte sänkte den temperaturen.
Nåväl. I dag var blodtrycket inte bara ok, utan bra. Pulsen var jämn och fin. Varför har jag då huvudvärk??
Inte lätt att veta, men inte bra. Vi tar lite prover så får vi se om dom ger något.
Svar på långtidsEKGt har inte kommit, men läkaren har ju semester!!!!
Jag fick en storförpackning Alvedon trots att jag sa att dom inte hjälper ett dugg mot huvudvärken. Att få Ipren som hjälper var inte tänkbart, för den går inte ihop med min blodtrycksmedicin. Det är ju inget problem att jag inte fick recept eftersom den finns receptfri. Jag står bara inte ut med huvudvärken så det får bli som det blir. Jag hade tagit en Ipren i morse och blodtrycker var ju bra så...
Jag frågade på lab vad det var för blodprover. Njurvärdet. Kaliumvärdet och blodstatus(järnvärdet) Undrar vad som påverkar huvudvärken av det.
 
På hemvägen kom jag att tänka på en lantbruksrådgivare. Det var på den tiden när vi hade får. Allan höll på med grisarnas foder så han var ju inte direkt okunnig i ämnet foder (det är bara Blåzzas utfodring som han inte fattar alls. När hon nu tycker att det är så gott med leverpastej så måste hon ju få det. En stor bit)
Den här konsulenten tyckte att jag skulle behandla spannmålet som fåren fick, med ammoniak. Det tyckte inte Allan var annat än dumheter. När jag sa till konsulenten att Allan inte gillade iden så att det blev inget med ammoniaken, fick jag till svar att det kunde jag väl fixa i hemlighet?!
Detta minne med anledning av de massor av halmbalar som nu ligger på fälten och den artikel som jag läste häromdagen att man kan behandla halm med ammoniak så att det var bättre som foder än halmen obehandlad. Jag minns inte varför, så undrar ni så googla
Google är ju   fantastiskt. Jag skulle aldrig googla. det finns ju böcker. Hur ofta tror ni att jag slår i uppslagsböcker?? På google är ju uppgifterna nya, men man måste vara källkritsik så klart Det behöver man med uppslagsböcker också. I skolans bibliotek hade vi ett barnlexikon där det stog att negrerna klättrade i träden som apor, Det fanns bild också om än tecknad.  Jo vi slängde den boken när vi hittade den
 
I går firade vi alla fruntimmer med glass och tillbehör. Till BORDerterrierns lycka så fanns det marängsmulor kav i en skål på köksbordet på kvällen
 
Numera har vi bara gul saft i kylskåpet så att Allan skall veta att det är saft han tar och inte blod. Röd vätska i vårt kylskåp kan vara blod säger han utan att ha reflekterat över att eventuellt blod är i mindre flaskor
I em skall jag skjutsa Allan till fotvård i Uppsala så nu skall jag ta en IPREN och sträcka ut mig en stund
Ha en fortsatt bra dag
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0