Lilla gumman. Vad vore världen utan dig??

Ja alltså ni förstår säkert att det var inte till mig som Allan sa så. Jag är ju inte speciellt liten.
Nej det var till sin stora kärlek, den där hunden som är så liten så att han inte kunde tänka sig att ha en sådan. Så kom hon på kollo några dagar och Allan var fast. Lika fast som jag var efter att ha varit på Bombax på kurs med Ronja och vid fikat drunknat i Blåzzas ögon.
 
I förmiddags bara låg jag och växlade mellan att sova och att läsa.  Blåzza har fått låna en kylmadrass, men hon föredrar att ligga nära matte  och bredvid fläkten
Vet inte om ni ser att hon blir kliad på magen . När jag sluter så talar hon om vad hon tycker om det
 
Så ringde Helena och frågade om dom fick komma. Dom kom och bjöd på lunch. Så härligt de där oväntade besöken för att kolla läget är guld värda och lycka i vardagen.
 
När dom åkte så skärpte jag till mig och åkte till Upplandsblomman
Jag såg Flitiga Lisor på kennelmattes blogg häromdagen och idag åkte jag  för att köpa sådana. I stället kom jag hem med en massa isbegonior och två fetbladsblommor som jag inte minns namnet på. När jag var i Spanien så fanns det massor av dem och de blommar bäst i sol och torka. Det passar väl i år??Jag köpte jord också. Ujord Det liktade skit i bilen hela vägen hem och hundarna är som tokiga. Undrar hur lång tid det dröjer innan de gräver upp mina blommor. Att rulla sig i jorden som ramlade utanför krukorna var så mysigt.....tyckte tjejerna!!
 
 
Jag köpte en keramikblomma också., eller rättare en frökapsel. Den kräver inget vatten utan är vacker ändå, precis som alla blommor jag har från Ci`s keramik i Knivsta. Frökapseln kommer från Vendel
Det skall till ett skaft också. Köper man blommor i Knivsta så har dom redan skaft Det är väldigt praktiskt Bara hem och plantera
 
I kväll har jag suttit ute och läst. Till klockan 22 var det inga svarigheter att se texten i boken helt otroligt. Blåzza låg under sin buske och Ronja satt och stirrade ut över åkern och morrade långt nere i magen. JAg såg absolut ingenting, men plötsligt hoppade två hjortar över nätet till det vi forfarande kallar fårhagen, och så promenerade dom lugnt och sansat över åkern och över vägen och vidare. Hela tiden satt Ronja blick stilla och morrade Blåzza reagerade inte alls.
 
Nu torkar våra buskar och jag undrar om de kommer igen nästa år. Det är tråkigt ,men det är inte synd om oss. Vi har inga djur som är beroende av att det växer. Jag inser ju att hundfodret inte kommer att vara så svenskt i vinter, men det är ju ingen katastrof. Själv skall jag nog ladda upp med mjöl och andra stapelvaror. Jag vet att mjölet innehåller en del vete med högre glutenhalt som är importerat men det kan jag ju inte påverka. Mjölkprodukter är ju svårare att lagra.
Nej nu skall jag inte oroa mig utan bara njuta av att det är svalare och så hoppas jag att Lilla Gumman inte kommer allt för snart och lägger sig nära
 
God natt!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0